Storcenter tester ny form for click & collect
Med muligheden for at prøve varer fra en række forskellige netbutikker, går et engelsk storcenter nye click & collect-veje.
Det er ikke altid, at blusen bestilt online passer, når man først har fået den sendt hjem og prøvet den på.
Et engelsk storcenter vil nu gøre det lettere for kunderne at prøve de varer, de har bestilt på nettet.
Det er storcentret Westfield i London, der nu tilbyder sine kunder en særlig click & collect-løsning. I et dertil indrettet loungeområde kan kunderne afhente pakker bestilt online, prøve indholdet i opstillede prøverum og returnere med det samme, hvis varen alligevel ikke passer.
Det er i samarbejde med den engelske pakkedistributør Collect+, at Westfield tilbyder den nye service. Samarbejdet betyder ifølge The Telegraph, at kunderne kan bestille varer fra 260 detailhandlere deriblandt Topshop, Amazon og Asos og prøve dem på, inden de tager dem med hjem.
Alternative løsninger vinder frem
I kraft af den øgede e-handel er der mange, der forsøger sig med alternative afhentnings- og logistikløsninger.
Stormagasinet Selfridges på Oxford Street lancerede for nyligt en drive-in click & collect-løsning, hvor forbrugeren slet ikke behøver at stå ud af bilen for at hente sin vare.
LÆS OGSÅ: Stormagasin forsøger sig med drive-in koncept
Også supermarkedskæden Asda har forsøgt sig med en alternativ løsning. Her kan forbrugerne bestille deres varer online og derefter hente dem på metrostationen på vej hjem fra arbejde.
LÆS OGSÅ: Supermarked lancerer click & collect i metroen
Herhjemme har firmaet SwipBox givet danskerne mulighed for at hente pakker, når de alligevel handler i Føtex, Netto eller Bilka.
LÆS OGSÅ: Dansk Supermarked går ind i pakkekrig
Også Post Danmark har installeret afhentningsbokse i Coop-butikker landet over.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter