Stiftere af millionsucces går hver til sit
Efter ni års samarbejde går stifterne af en dansk børnetøjssucces nu hver til sit. Det nye ledelsesteam vil sætte fokus på vækst.
Marianne Hoffmann Dyrbøl og Pia Holmen Møllers ni års parløb med børnetøjssuccesen POMPdeLUX er nu slut.
De to stiftere har i fælleskab valgt at gå hver til sit. Marianne Hoffmann Dyrbøl overtager det fulde ledelsesansvar og køber i samme forbindelse sin mangeårige partner Pia Holmen Møllers halvdel af virksomheden.
De to kvinder stiftede i 2006 i fællesskab POMPdeLUX, der udvikler kvalitetsbørnetøj, som sælges i kundernes hjem via et omfattende netværk af Shopping Advisors samt via en webshop og fysiske outlets.
Virksomheden er blevet kåret til Børsen Gazelle i 2011, 2012 og 2013 og har i dag 80 medarbejdere. Sidste regnskabsår måtte POMPdeLUX dog se sin bundlinje halveret til 16,4 millioner kroner.
LÆS OGSÅ: Børnetøjssucces halverer bundlinjen
Vil vækste i udlandet
Marianne Hoffmann Dyrbøl vil fremefter alene tegne virksomheden og stå for den daglige drift i samarbejde med en ledelsesgruppe bestående af økonomichef Dennis Ejlersen og salg- og marketingchef Torben Lynge Overgaard.
Planen er at opruste organisationen med henblik på yderligere vækst. I første omgang vil man styrke sin indsats markant uden for de hidtidige nøglemarkeder i Norden. Her retter man især fokus på Holland og de tysktalende markeder – herunder Tyskland, Schweiz og Østrig, hvor POMPdeLUX allerede i nogle år har været repræsenteret.
- Jeg glæder mig til, sammen med vores mange dygtige og engagerede medarbejdere, at udvikle virksomheden og gøre den til en endnu større succes, siger Marianne Hoffmann Dyrbøl i en udtalelse.
En ny digital strategi
Deruover vil man implementere en ny digital strategi. Ambitionen er at sætte en ny branchestandard for kundernes købsoplevelse og på den måde imødekomme forventningerne fra en ny, mere digital generation af mødre, der er optaget af at klæde deres børn lækkert på.
- Vi har en forretningsmodel i dag, hvor vi gennem vores Shopping Advisors er meget tæt på kunderne – ja i praksis sidder vi i deres stuer - og har dermed et virkelig godt billede af, hvilke behov og ønsker de har. Den viden vil vi bruge i udviklingen af en ny digital platform, som skal bringe os endnu tættere på vores kunder og forstærke deres positive oplevelse af POMPdeLUX og værdien af vores produkter, siger Marianne Hoffmann Dyrbøl.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter