Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Trættende at ministeren gør detailansatte til laveste fællesnævner"

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
Læs bloggen her

Status: Black Friday buldrer derudaf på nettet

Foto: detailfolk.dk



Mandag den 2 december 2019 kl. 11:29 af: Kristian Holgersen - 0

Ganske som forventet blev Black Friday en enorm handelsdag på nettet. FDIH taler om en vækst på op mod 60 procent.

Mens detail-pulsen lige så langsomt finder tilbage til sit normalt niveau efter fredagens amokudsalg, så er det tid til at gøre status.

På nettet har Black Friday efter alt at dømme levet op til de høje forventninger. Sådan lyder meldingen fra FDIH.

- Black Friday er uden tvivl e-handlens største handelsdag. Omsætningen er steget med 50-60 procent i forhold 2018, og der har været fuld aktivitet hele dagen igennem, siger den adm. direktør, Niels Ralund, på foreningens hjemmeside.

- Et forsigtigt bud er, at vi runder 750 millioner kroner i omsætning alene på selve Black Friday, fortsætter han.

Alene betalingsløsningen MobilePay Online blev brugt 556.000 gange og genererede en omsætning på 376 millioner kroner.

Masser af transaktioner

Hos leverandøren af betalingsløsninger, DIBS, som er en del af Nets, kan de bekræfte meldingerne om en rødglødende Black Friday.

Sammenlignet med sidste år steg antallet af handler med 57 procent. Holdt op imod en normal fredag i 2019, blev der foretaget 151 procent flere onlinekøb.

Men at Black Friday ofte dækker over en flere dage lang kampagne, kan også ses på tallene, lyder det fra DIBS, som leverer betalingsløsninger til mere end 30.000 netbutikker. Fra mandag til torsdag blev der registreret 42 procent flere handler på nettet sammenlignet med en gennemsnitlig 7-dages uge i 2019.

- Selve navnet ”Black Friday” er nærmest ikke dækkende længere, siger Tanja Oda Sørensen i en pressemeddelelse- Hun er marketing manager i DIBS.

- Selvom nogle butikker fastholder, at tilbuddene først gives fri, når vi går fra torsdag til fredag, så tyvstarter et stigende antal butikker og kører med tilbud hele ugen – og ofte også lørdag og søndag efter Black Friday, fortsætter hun.

LÆS OGSÅ: Afviser Black Friday - laver kampagne med DBA i stedet



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD