Status: Black Friday buldrer derudaf på nettet
Ganske som forventet blev Black Friday en enorm handelsdag på nettet. FDIH taler om en vækst på op mod 60 procent.
Mens detail-pulsen lige så langsomt finder tilbage til sit normalt niveau efter fredagens amokudsalg, så er det tid til at gøre status.
På nettet har Black Friday efter alt at dømme levet op til de høje forventninger. Sådan lyder meldingen fra FDIH.
- Black Friday er uden tvivl e-handlens største handelsdag. Omsætningen er steget med 50-60 procent i forhold 2018, og der har været fuld aktivitet hele dagen igennem, siger den adm. direktør, Niels Ralund, på foreningens hjemmeside.
- Et forsigtigt bud er, at vi runder 750 millioner kroner i omsætning alene på selve Black Friday, fortsætter han.
Alene betalingsløsningen MobilePay Online blev brugt 556.000 gange og genererede en omsætning på 376 millioner kroner.
Masser af transaktioner
Hos leverandøren af betalingsløsninger, DIBS, som er en del af Nets, kan de bekræfte meldingerne om en rødglødende Black Friday.
Sammenlignet med sidste år steg antallet af handler med 57 procent. Holdt op imod en normal fredag i 2019, blev der foretaget 151 procent flere onlinekøb.
Men at Black Friday ofte dækker over en flere dage lang kampagne, kan også ses på tallene, lyder det fra DIBS, som leverer betalingsløsninger til mere end 30.000 netbutikker. Fra mandag til torsdag blev der registreret 42 procent flere handler på nettet sammenlignet med en gennemsnitlig 7-dages uge i 2019.
- Selve navnet ”Black Friday” er nærmest ikke dækkende længere, siger Tanja Oda Sørensen i en pressemeddelelse- Hun er marketing manager i DIBS.
- Selvom nogle butikker fastholder, at tilbuddene først gives fri, når vi går fra torsdag til fredag, så tyvstarter et stigende antal butikker og kører med tilbud hele ugen – og ofte også lørdag og søndag efter Black Friday, fortsætter hun.
LÆS OGSÅ: Afviser Black Friday - laver kampagne med DBA i stedet
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter