Sportskæde kommer ud af 2020 med fornyet styrke
SPORT24 A/S
Sport24 er en sportskæde med 61 egne butikker, mens 43 butikker drives via franchise.
Koncernen varetager også Sportigan-kædens drift gennem et datterselskab, hvor der er tilknyttet 37 butikker i Danmark og 52 samarbejdsbutikker.
I alt rummer Sport24-systemet 193 sportsbutikker i Danmark, på Færøerne og Island.
Omsætning
2020: 1.157.377 (t.kr)
2019: 1.127.174
2018: 1.014.653
Driftsresultat
2020: 60.579 (t.kr)
2019: 32.921
2018: 3.909
Årets resultat
2020: 45.961 (t.kr)
2019: 22.917
2018: 231
Kilde: Sport24 A/S, Årsrapport 2020
Efter et år med restriktioner er selskabet bag en af landets store sportskæder stadig i særdeles god form. Flere butikker er på vej.
Mens mange danskere har haft svært ved at holde træningen ved lige under coronakrisen, så har koncernen bag en af landets store sportskæder brugt tiden med restriktioner og nedlukninger på at forbedre formen.
Sport24-koncernen, som rummer næsten 200 butikker, hvoraf halvdelen hører til kæden Sport24, kan i det nye årsregnskab glæde sig over fremgang på både top- og bundlinje.
Mens omsætningen stiger en smule til 1,16 mia. kroner, byder årets resultat på en fordobling: 46 mio. lyder overskuddet på.
- Tvangslukkede butikker har naturligt påvirket resultaterne i Sport24 negativt, fremgår det af årsrapporten, hvor det bliver nævnt, at man har gjort brug af kompensationsordningerne for at undgå fyringer - hjælpepakkerne har man ikke rørt.
Men Sport24 har dog ikke været voldsomt påvirket.
- Et meget offensivt og aktivt arbejde har betydet, at ikke alene er resultatet for 2020 tilfredsstillende, men også på de væsentligste KPI’er har Sport24 formået at enten ramme budget eller sågar forbedret tallene, fremgår det af årsrapporten.
Flere butikker forude
Med de gode resultater i bagagen har Sport24 ambitioner om at blive endnu større i 2021. Flere fysiske butikker i Danmark skulle være på vej, ligesom der også bliver lagt op til en international satsning på nettet.
- Sport24 A/S tror stadig på, at shoppingcenterne i fremtiden er væsentlige handelsområder for forbrugerne, hvorfor både en udbygning af antallet og opgradering af de bestående butikker til et nyt butikskoncept er en del af strategien, skriver ledelsen i årsrapporten.
Til efteråret bliver netbutikken så rullet ud på et eller flere europæiske markeder. Den satsning har været undervejs i et stykke tid, kunne den adm. direktør Lars Elsborg fortælle Randers Amtsavis sidste år.
- Vi har i organisationen længe set et potentiale i udlandet. Det har bare hele tiden været et spørgsmålet om at finde ud af, hvad der gør os unikke i den kontekst. For vi sælger jo det samme sportsudstyr herhjemme, som de også sælger i Tyskland og Spanien, siger Lars Elsborg.
- Så det, vi kigger ind i lige nu, er at skabe os et særligt nordisk udtryk, der kan adskille os fra de andre på markedet, siger han.
LÆS OGSÅ: Dagligvarekæde sender sportskollektion ud i butikkerne
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter