Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dansk sportskæde ser muligheder i udlandet

Foto: PR



Wednesday den 11 November 2020 kl. 11:06

Direktøren for dansk sportskæde har skrevet “digital first” på huskeliste over strategien. Han går efter netbutikker i udlandet.

Fremtiden byder på mere nethandel i sportskæden Sport24, som har en lang række butikker over det meste af landet.

I et udkast til strategien har direktøren - Lars Elsborg - ligefrem skrevet “digital first” ind øverst, fremgår det af et interview med Randers Amtsavis.

- Vi har i organisationen længe set et potentiale i udlandet. Det har bare hele tiden været et spørgsmålet om at finde ud af, hvad der gør os unikke i den kontekst. For vi sælger jo det samme sportsudstyr herhjemme, som de også sælger i Tyskland og Spanien, siger Lars Elsborg.

- Så det, vi kigger ind i lige nu, er at skabe os et særligt nordisk udtryk, der kan adskille os fra de andre på markedet, siger han.

Sport24 er en landsdækkende sportskæde med i alt 64 egne butikker, 39 franchisebutikker og flere netbutikker. I det seneste årsregnskab, som gælder for 2019, lyder omsætningen på godt 1,1 milliarder kroner, mens bundlinjen er på næsten 23 millioner.

Driften af kæden Sportigan, der har 38 danske butikker, bliver også varetaget af Sport24 gennem et datterselskab.

LÆS OGSÅ: Anden bølge truer de danske kæder i udlandet



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD