Sport-Master lancerer nyt butikskoncept
Et nyt butikskoncept inspireret af modebranchen skal sikre, at Sport-Masters fremtidige butikker adskiller sig fra konkurrenternes.
Torsdag slår Sport-Master dørene op til en helt ny type butik i Kolding Storcenter, som bliver forbillede for kædens fremtidige butikker.
- Denne butik kommer til at definere, hvordan Sport-Master fremadrettet kommer til at se ud. Det er lanceringen af en nye måde at bygge butikkerne op på, siger Christian Bjørnø, der er regionschef i Sport-Master til detailfolk.dk.
Han understreger, at butikken i Kolding Storcenter vil fremstå helt anderledes i forhold til, hvad man er vant til at se i en sportsbutik.
For det første har man droppet den klassiske opdeling mellem mærker og typer af varer. I stedet har man valgt at opdele butikken i en herre- og en dameside.
- Kommer man ind som kvinde og skal handle, ved man, at hele den ene side er henvendt til kvinder. Hun skal altså ikke tænke over, hvorvidt det er en herre eller damemodel, hun har fået fat i, når hun eksempelvis køber løbesko eller tights, forklarer Christian Bjørnø.
Derudover har man skiftet til en mere enkel inventartype, der er holdt i enten træ, beton eller stål for at undgå den klassiske hvide farve i butikken.
- Vi vil gerne skille os ud, så der er forskel på at gå ind i en Intersport og en Sport-Master, siger Christian Bjørnø.
Inspireret af modebranchen
Det nye inventar er samtidig mere enkelt og sikrer, at der er mere plads mellem varerne.
- Det er meget inspireret af modebranchen. Det er de meget dygtige til, hvor vi måske i sportsbranchen traditionelt har været lidt mere støvede, siger Christian Bjørnø.
Han forklarer, at det sikrer, at varen kommer mere i fokus og kunden får ro til at kigge i stedet for, når mange varer er presset sammen på lidt plads.
- Vi vil ikke være en modebutik, vi vil bare gerne bruge de gode elementer fra en modebutik til at lave en fin sportsbutik med, forklarer regionschefen.
Butikken i Kolding Storcenter bliver 1.000 kvadratmeter stor og er dermed en af de større af kædens butikker, da en gennemsnitlig Sport-Master butik er på omkring 400 kvadratmeter.
Vild med sport
Som en sidste ting vil Sport-Master med det nye butikskoncept sikre, at kædens pay-off 'Vild med sport' kommer mere til sin ret.
- 'Vild med sport' skal gennemsyre butikken, forklarer Christian Bjørnø.
Det kommer til udtryk i butikkens udsmykning, hvor blandt andet gamle fodboldboldstøvler og sportsbilleder kommer til at være en del af udsmykningen. Samtidig er alle de ansatte i butikken blevet hyret blandt andet med udgangspunkt i deres fritidsinteresse for sport.
- Det gør det mere troværdigt. Ham der står og sælger fodboldstøvler, han spiller altså også fodbold selv, og hende der sælger svømmetøj, hun ved, hvad det vil sige at svømme. 'Vild med sport' gennemsyrer det hele. Det skal vi både være, når vi er på arbejde, men også i fritiden. Og vi er overbevist om, at det vil smitte af på kunderne. At de kan mærke, at vi selv brænder for det, siger Christian Bjørnø.
Største marketingsatsning til en nyåbning
Og kunderne har i den grad fået muligheden for at høre om den nye butik, der slår dørene op i Kolding Storcenter på torsdag. I forbindelse med åbningen har kæden kørt sin største åbningskampagne nogensinde.
- Rent markedsføringsmæssigt er det den største satsning vi har gjort til en nyåbning. Vi er ude i alle medier, vi er på outdoor, vi er på busser, vi er i radio, vi er på print og vi er på elektroniske medier, siger Christian Bjørnø til detailfolk.dk
Sport-Master har 104 butikker rundt om i landet og beskæftiger mere end 1.000 medarbejdere. I 2012 blev kæden opkøbt af Nordic Capital fond VII.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter