Sportsbutik lancerer nyt e-handels koncept
Et nyt koncept skal gøre shoppingoplevelsen på nettet mere personlig. Data fra Facebook spiller en central rolle.
Nu kan din gøren og laden på Facebook blive udslagsgivende for, hvilke produkter du præsenteres for i en ny social webshop.
Sportskæden Sport On Top lancerer i dag en personificeret social webshop, som tilbyder de besøgende en intelligent hjemmeside, hvor indholdet tilpasses på baggrund af viden hentet fra sociale medier.
- Vi skaber en ny intelligent social shopping oplevelse, som ændrer måden, vi handler på online, siger CFO i Sport On Top ApS, Claus Hyttel Skrubbeltrang.
De elektroniske fodspor, vi efterlader på sociale medier via eksempelvis likes på Facebook, bruges til at personificere shoppen til den enkelte bruger. Er man eksempelvis mand og glad for Real Madrid, bliver man præsenteret for herreprodukter med relation til Real Madrid. Produkter fra Barcelona nedprioriteres ligeledes.
Satser på mere trafik
Når man klikker ind på SportOnTop.dk kan vælge, om man vil logge ind med sine Facebook-oplysninger. Gør man det, bliver siden straks mere personlig.
Den nye sociale shop giver også mulighed for at tage vennerne med på en online indkøbstur. Man kan se, hvilke produkter der er mest populære i ens vennekreds på Facebook, og samtidig kan man se, hvilke venner der snart har fødselsdag og hvilke produkter i shoppen, de synes godt om.
Hos Sport On Top tror man på, at det nye koncept vil skabe mere trafik.
- Facebook er et oplagt medie, hvis man vil have ordet spredt, og vi er slet ikke i tvivl om, at det her er vejen frem, siger Claus Hyttel Skrubbeltrang til detailfolk.dk. Han fortæller, at konceptet har kørt siden foråret, hvor man har oplevet en god trafik, og i dag relancerer man det så.
Han mener ikke, at det vil konflikte med virksomhedens andre salgskanaler. Sport On Top driver otte Intersport butikker, fire outlets, en webshop samt direkte salg til klubber, foreninger og virksomheder.
Claus Hyttel Skrubbeltrang mener, at det er en nødvendighed at have en cocktail bestående af flere salgskanaler i dagens detaillandskab.
- Der er kunder, der gerne vil have råd og vejledning i de fysiske butikker og kunder, der hellere vil sidde derhjemme i sofaen. Vi skal matche alle behov, siger han til detailfolk.dk.
Han understreger samtidig, at den sociale shop er et godt bud på, hvordan man kan løfte sin onlinehandel til et nyt niveau.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter