Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Sportsbutik lancerer nyt e-handels koncept

Foto: SportOnTop.dk



Thursday den 22 August 2013 kl. 11:38 af: Freja Thorbech

Et nyt koncept skal gøre shoppingoplevelsen på nettet mere personlig. Data fra Facebook spiller en central rolle.

Nu kan din gøren og laden på Facebook blive udslagsgivende for, hvilke produkter du præsenteres for i en ny social webshop.

Sportskæden Sport On Top lancerer i dag en personificeret social webshop, som tilbyder de besøgende en intelligent hjemmeside, hvor indholdet tilpasses på baggrund af viden hentet fra sociale medier.

- Vi skaber en ny intelligent social shopping oplevelse, som ændrer måden, vi handler på online, siger CFO i Sport On Top ApS, Claus Hyttel Skrubbeltrang.

De elektroniske fodspor, vi efterlader på sociale medier via eksempelvis likes på Facebook, bruges til at personificere shoppen til den enkelte bruger. Er man eksempelvis mand og glad for Real Madrid, bliver man præsenteret for herreprodukter med relation til Real Madrid. Produkter fra Barcelona nedprioriteres ligeledes.

Satser på mere trafik

Når man klikker ind på SportOnTop.dk kan vælge, om man vil logge ind med sine Facebook-oplysninger. Gør man det, bliver siden straks mere personlig.

Den nye sociale shop giver også mulighed for at tage vennerne med på en online indkøbstur. Man kan se, hvilke produkter der er mest populære i ens vennekreds på Facebook, og samtidig kan man se, hvilke venner der snart har fødselsdag og hvilke produkter i shoppen, de synes godt om.

Hos Sport On Top tror man på, at det nye koncept vil skabe mere trafik.

- Facebook er et oplagt medie, hvis man vil have ordet spredt, og vi er slet ikke i tvivl om, at det her er vejen frem, siger Claus Hyttel Skrubbeltrang til detailfolk.dk. Han fortæller, at konceptet har kørt siden foråret, hvor man har oplevet en god trafik, og i dag relancerer man det så.

Han mener ikke, at det vil konflikte med virksomhedens andre salgskanaler. Sport On Top driver otte Intersport butikker, fire outlets, en webshop samt direkte salg til klubber, foreninger og virksomheder.

Claus Hyttel Skrubbeltrang mener, at det er en nødvendighed at have en cocktail bestående af flere salgskanaler i dagens detaillandskab.

- Der er kunder, der gerne vil have råd og vejledning i de fysiske butikker og kunder, der hellere vil sidde derhjemme i sofaen. Vi skal matche alle behov, siger han til detailfolk.dk.

Han understreger samtidig, at den sociale shop er et godt bud på, hvordan man kan løfte sin onlinehandel til et nyt niveau.

LÆS OGSÅ: Musikkæde lancerer nyt koncept



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD