Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Snart får danske tøjbrands problemer på nettet

Foto: detailfolk.dk



Friday den 10 April 2015 kl. 06:00 af: Lise Møller Schilder

En stor del af de danske tøjbrands har ikke tilpasset deres hjemmeside til mobile platforme. Den 21. april får de et nyt problem.

Google vælger snart at ændre på algoritmen i sin søgemaskine. Og det får store konsekvenser for danske modebrands. Problemet er, at Google fra den 21. april vil favorisere mobil-optimerede hjemmesider, og det rammer en stor del af de danske tøjvirksomheder.

- I en undersøgelse foretaget af Combine, et af Danmarks største digitalbureauer, fremgår det, at 65 procent – eller 175 ud af 265 undersøgte tøjvirksomheder – endnu ikke har et responsivt website, skriver Dansk Mode og Tekstil i en pressemeddelelse.

Det betyder, at virksomhederne sandsynligvis vil miste 20 procent af deres nuværende trafik på nettet.

Overraskende tal

Brancheorganisationen er selv overrasket over det store tal. Organisationen, som har over 300 medlemmer, råder derfor medlemmerne til hurtigt at få ændret deres hjemmesider, så de er tilpasset den nye omnichannel-virkelighed.

- Det er selvfølgelig noget skidt, hvis så mange af vores medlemmer falder ud af Googles søgninger. Det giver selvsagt en række udfordringer, og derfor opfordrer vi de danske tøjvirksomheder til at følge udviklingen og overveje, hvordan de kan tilpasse sig denne nye situation, siger Bent Knudsen, IT-chef i Dansk Mode & Tekstil i pressemeddelelsen.

BtB kommer bagud

Analysen fra Combine viser, at det især er BtB-virksomheder, altså business to business virksomheder, der fravælger mobiloptimeringen. Men det er naivt at tro, at det kun er slutforbrugeren, der bruger mobile enheder, mener forretningschef i Combine Thomas Bro.

- Mobilen er for længst blevet en vigtig del af enhver virksomheds dagligdag. For eksempel browser alverdens indkøbere flittigt via smartphones og tablets, og alle i branchen har efterhånden en mobil enhed med sig som en naturlig del af deres online-arbejde, siger Thomas Bro.

Hummel har luret udviklingen

Det er dog langt fra alle, der bliver taget på sengen af Googles justeringer. Hos Hummel har man for eksempel lavet en hjemmeside, der automatisk tilpasser sig den enhed, som bruges online.

- Udmeldingen fra Google var ventet, men ikke så hurtigt og med så kort frist. Jeg er glad for, at vi allerede har en klar strategi på området, og trods alt er nået så langt, som vi er, siger Line Bering, E-commerce Manager i Hummel A/S.

LÆS OGSÅ: Detailbranchen har svært ved at tjene penge på omnichannel



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD