Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Skuffet H&M lancerer nyt koncept

Billedet er fra Afounds hjemmeside.




Thursday den 1 February 2018 kl. 09:45 af: Lise Møller Schilder

Et skuffende regnskab og enormt aktiefald har ramt H&M. Nu forsøger virksomheden at skifte retning med nyt koncept.

Detailmarkedet er under hastig forandring, og det mærker H&M også. Modegiganten, der i dag har 4.700 butikker på verdensplan, gik en del tilbage, viser seneste årsregnskab. 

Fra et overskud på 18,6 millliarder svenske kroner i 2016 til et overskud på 16,2 milliarder svenske kroner i 2017. Resultatet fik investorerne til at sælge ud af aktien, som i går faldt med 10,6 procent og endte på 139,3 svenske kroner, hvilket er det laveste niveau siden 2008.

Ny handelsplads

Samtidig med årsregnskabet præsenterede H&M et nyt koncept, der går i luften i løbet af 2018. Konceptet går under navnet Afound. Det dækker både en online markedsplads og fysiske butikker. Her vil H&M ikke kun sælge sine egne brands men også andre brands. Og idéen er, at man som kunde kan finde særlige deals, som man ikke kan finde andre steder. 

- Afound vil præsentere et omhyggeligt udvalgt, sæsonløst sortiment fra svenske og internationale mærker i en række prissegmenter, både online og i fysiske butikker. Afound vil også lancere unikke, begrænsede produktudgivelser fra en række mærker til attraktive priser, skriver H&M i en pressemeddelelse.

Konceptet starter i Sverige, hvor den første butik åbner samtidig med lanceringen af den digitale markedsplads.

Fysiske butikker trækker ned

H&M satser således på at samkøre den fysiske handel og onlinehandlen i større grad. Og det skyldes, at det især er de eksisterende butikker, der trækker ned. 

- Onlinesalget og vores nyere brands klarede sig godt, men svagheden ligger i vores fysiske butikker, hvor ændringer i kundernes adfærd bliver mærket hårdt i takt med, at salget flytter til internettet, skriver den administrerende direktør, Karl-John Persson, i det seneste regnskab.

LÆS OGSÅ: Efter protester: H&M lukker alle butikker i Sydafrika



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD