Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

H&M går tilbage: Vil lukke fysiske butikker

Foto: detailfolk.dk



Friday den 15 December 2017 kl. 11:10 af: Kristian Holgersen

Nethandlen hos den svenske gigant går frem, mens de fysiske butikker skuffer. Det betyder flere lukninger fremover.

Salget af tøj og tilbehør går tilbage i årets fjerde også sidste kvartal, lyder meldingen fra H&M i en pressemeddelelse fredag.

Som det altid er tilfældet med tal fra den verdensomspændende koncern, er dimensionerne enorme. Nettoomsætningen for perioden lyder på 50,4 mia. svenske kroner - et fald på fire procent i forhold til sidste år.

Det er væsentligt under forventningerne, lyder det fra H&M, der peger på et svigtende salg i de fysiske butikker som en årsag til nedgangen. På nettet fortsætter de gode takter, ligesom de resterende brands i koncernen udviklede sig i en tilfredsstillende retning.

For at imødegå det hurtige skift i adfærd hos kunderne, sætter H&M nu ekstra fart på udviklingen af de nye strategier.

- Blandt andet inkluderer det en fortsat integration af de fysiske og digitale butikker og en optimering af porteføljen af H&M-butikker, hvilket betyder flere lukninger og færre åbninger, skriver selskabet i pressemeddelelsen.

Set over hele året går salget hos H&M dog stadig frem og lander på 232 mia. svenske kroner mod 223 mia. i 2016. Hele årsrapporten offentliggøres 31. januar.

LÆS OGSÅ: Galleri: Se H&M's nye butikssatning Arket



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD