Tilbage på sporet: H&M styrker overskuddet
Sidste sommer oplevede den svenske tøjgigant et dyk i overskuddet. Det er nu vendt til en lille fremgang, viser seneste halvårsregnskab.
Den svenske tøjgigant H&M Group kommer godt ud af de første seks måneder i det forskudte regnskabsår 2016/17.
Salget fra december sidste år til 31. maj har givet en samlet omsætning på 114 mia. svenske kroner - en stigning på næsten 10 mia. i forhold til sidste år.
I juni 2016 kunne H&M præsentere et overskud på 7,9 mia. svenske kroner efter skat i halvårsregnskabet. Det var en tilbagegang på 21 procent. Nu rejser koncernen sig en smule og hiver et resultat hjem på små 8,3. mia. - altså en stigning på seks procent.
Nøgletallene for regnskabsårets andet kvartal viser også fremgang.
- Salget går godt i Skandinavien, Storbritannien og Østeuropa, mens vi har lidt større udfordringer på flere andre store markeder som USA, Kina, Holland og Schweiz, udtaler Karl-Johan Persson, administrerende direktør i H&M Group, i en regnskabskommentar.
Mere salg på nettet
Af regnskabet fremgår det også, at salget i H&M Groups netbutikker stiger og nu udgør 25-30 procent af omsætningen på en række markeder. Samtidig klarer koncernens forskellige brands sig også godt.
- Cos, & Other Stories, Monki, Weekday og H&M Home er fortsat i stærk udvikling - både hvad angår de fysiske butikker og på nettet, udtaler Karl-Johan Persson.
Til efteråret har H&M Group premiere på sit nye brand Arket, som i første omgang åbner en butik i London. Efter planen følger Bruxelles, München og København efter.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter