H&M leverer dansk rekordregnskab
Danskerne er vilde med billigt svensk tøj. Det viser det seneste regnskab fra H&M Danmark, som trodser den globale udvikling.
H&M løb sidste år ind i en krise, da overskuddet stagnerede på verdensplan. En udvikling, der er fortsat ind i første kvartal.
Ser man på udviklingen i Danmark, er den dog diametralt modsat. Her viser 2016-regnskabet for selskabet H&M Hennes & Mauritz A/S en omsætning på hele 3,1 milliarder kroner og et overskud efter skat på 121 millioner kroner, hvilket er det højeste siden 2006/2007. Det skriver Finans.
Ledelsen skriver da også i regnskabet, at resultatet er tilfredsstillende.
Udover H&M-kæden driver selskabet mærkerne COS, &Otherstories, Monki og Weekday.
H&M Hennes & Mauritz A/S har 102 butikker i Danmark under disse mærker og regner med at åbne tre til fem nye butikker i 2017.
LÆS OGSÅ: H&M lancerer nyt brand
Læs hele artiklen på Finans
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter