H&M optimistisk trods skuffende salgstal
H&M erkender, at modekoncernen ligesom andre detailaktører er udfordret. Overskuddet falder med 2,1 milliarder svenske kroner det sidste halve år.
- Det har været et udfordrende halvår for modeaktører på mange detailmarkeder, men vi har stor tillid til fremtiden og fortsætter med at udvikle vores tilbud inden for alle vores brands.
Sådan skriver Hennes & Mauritz’ administrerende direktør, Karl-Johan Persson, i en kommentar til den svenske modegigants halvårsregnskab dækkende perioden 1. december 2015 til 31. maj 2016.
Koldt forårsvejr i andet kvartal og en ugunstig dollarkurs trækker ned i regnskabet for koncernen, siger Karl-Johan Persson og forklarer, at salget ikke voksede efter planen.
I løbet af det sidste halve år steg salget hos H&M med 5 procent målt i lokale valutaer - omregnet til svenske kroner fra 100,0 til 105,0 milliarder.
Overskud falder 21 procent
Alt i alt lander H&M-koncernen globalt et resultat på 7,9 milliarder svenske kroner efter skat mod 10,0 milliarder i første halvår i fjor, viser det nye regnskab. Det er en tilbagegang på 21 procent.
Udover H&M-mærket har H&M tøjmærkerne COS, &Other Stories, Monki, Weekday og Cheap Monday, og det svenske modehus er klar til at åbne flere butikker i Danmark, fremgik det af 2015-regnskabet, uden at H&M-ledelsen nævner et konkret antal for flere butikker i ekspansionsplanerne.
Ved udgangen af 2015 havde H&M-koncernen i alt 103 butikker i Danmark.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter