Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Sådan vil modeportal fortsætte hurtig vækst

Foto: Boozt.com/screendump



Om Boozt:

Boozt.com er en onlineshop med tøj, sko og accessories til både kvinder, mænd og børn. Shoppen startede i 2009. På Boozt.com findes over 400 skandinaviske og internationale fashion brands som Day Birger et Mikkelsen, By Malene Birger, Tiger of Sweden, Polo Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Molo og Boss.

Tuesday den 5 April 2016 kl. 06:10 af: Søren Duran Duus

Nethandlen fortsætter med at vinde terræn over for fysiske butikker, og det kan mærkes hos danskejede Boozt.com.

Det går stadig den rette vej for modeportalen Boozt.com.

Således melder en af landets hurtigst voksende onlinebutikker om en omsætningsvækst på over 100 procent, når de tre første måneder af 2016 sammenlignes med de tre første måneder af 2015.

Den massive vækst betyder, at Boozt.com nu flytter til større lokaler tæt på Malmø.

- Flytningen er endnu et skridt på vejen mod at blive Skandinaviens førende online-modebutik, og vi regner med at både antal ansatte, ordrer til distributører og omsætning fortsætter med at stige i 2016, fortæller Hermann Haraldsson, administrerende direktør i Boozt.com.

LÆS OGSÅ: Boozt.com opruster i netkrig

Forretningsmodel

Boozt.com, der blev etableret i 2009, regner med en omsætning på godt over en milliard kroner i 2016. 

Boozt.com er gået fra en omsætning på 0 til 1 milliard kroner på fem år, og målet er at skabe Skandinaviens førende online-butik, forklarer direktøren og peger på stordriftsfordele, effektiv kundeservice og fokus på det skandinaviske marked for at nå målet.

Stordriftsfordelene sker blandt andet ved en allerede igangsat etablering af nyt lager. Investeringen i lageret skal blandt andet sikre yderligere vækstmuligheder samt en høj grad af automatisering, så behandlingen af hver ordre effektiviseres. Samtidig giver høj automatisering samlet set en langt bedre kundeservice.

- Hurtig ordrebehandling og effektiv kundeservice, der møder kundens forventninger, er altafgørende inden for e-handel. Vores investeringer i automatisering er fundamentale for vores fortsatte vækst og konkurrenceevne, siger Hermann Haraldsson i en pressemeddelelse.

Boozts omsætningstal for 2015 er endnu ikke klar til offentliggørelse.

Nye satsninger

I et interview med detailfolk.dk i sidste uge fortalte Boozt.com mere om de nye tiltag, som virksomheden har søsat i kampen for at blive Skandinaviens førende online-modevirksomhed. Det kan du læse mere om i artiklen ’Hurtigtvoksende Boozt: Her er vores nye satsninger’.

Bootz sælger tøj til aldersgruppen 25 til 55 år. Modeportalen skiller sig derfor ud fra andre portaler, der primært sælger tøj til aldersgruppen 18 til 25 år.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD