Sådan vil modeportal fortsætte hurtig vækst
Om Boozt:
Boozt.com er en onlineshop med tøj, sko og accessories til både kvinder, mænd og børn. Shoppen startede i 2009. På Boozt.com findes over 400 skandinaviske og internationale fashion brands som Day Birger et Mikkelsen, By Malene Birger, Tiger of Sweden, Polo Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Molo og Boss.
Nethandlen fortsætter med at vinde terræn over for fysiske butikker, og det kan mærkes hos danskejede Boozt.com.
Det går stadig den rette vej for modeportalen Boozt.com.
Således melder en af landets hurtigst voksende onlinebutikker om en omsætningsvækst på over 100 procent, når de tre første måneder af 2016 sammenlignes med de tre første måneder af 2015.
Den massive vækst betyder, at Boozt.com nu flytter til større lokaler tæt på Malmø.
- Flytningen er endnu et skridt på vejen mod at blive Skandinaviens førende online-modebutik, og vi regner med at både antal ansatte, ordrer til distributører og omsætning fortsætter med at stige i 2016, fortæller Hermann Haraldsson, administrerende direktør i Boozt.com.
LÆS OGSÅ: Boozt.com opruster i netkrig
Forretningsmodel
Boozt.com, der blev etableret i 2009, regner med en omsætning på godt over en milliard kroner i 2016.
Boozt.com er gået fra en omsætning på 0 til 1 milliard kroner på fem år, og målet er at skabe Skandinaviens førende online-butik, forklarer direktøren og peger på stordriftsfordele, effektiv kundeservice og fokus på det skandinaviske marked for at nå målet.
Stordriftsfordelene sker blandt andet ved en allerede igangsat etablering af nyt lager. Investeringen i lageret skal blandt andet sikre yderligere vækstmuligheder samt en høj grad af automatisering, så behandlingen af hver ordre effektiviseres. Samtidig giver høj automatisering samlet set en langt bedre kundeservice.
- Hurtig ordrebehandling og effektiv kundeservice, der møder kundens forventninger, er altafgørende inden for e-handel. Vores investeringer i automatisering er fundamentale for vores fortsatte vækst og konkurrenceevne, siger Hermann Haraldsson i en pressemeddelelse.
Boozts omsætningstal for 2015 er endnu ikke klar til offentliggørelse.
Nye satsninger
I et interview med detailfolk.dk i sidste uge fortalte Boozt.com mere om de nye tiltag, som virksomheden har søsat i kampen for at blive Skandinaviens førende online-modevirksomhed. Det kan du læse mere om i artiklen ’Hurtigtvoksende Boozt: Her er vores nye satsninger’.
Bootz sælger tøj til aldersgruppen 25 til 55 år. Modeportalen skiller sig derfor ud fra andre portaler, der primært sælger tøj til aldersgruppen 18 til 25 år.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter