Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Modeportal melder om godt julesalg og endnu et rekordår

Det er ikke tilfældigt, at miinto.dk satte flere store kampagner i søen i slutningen af året, da det er her modeportalen traditionelt set har hentet en stor del af sin omsætning, fortæller adm. direktør Konrad Kierklo.
Foto: Miinto.dk



Friday den 9 January 2015 kl. 11:02 af: Freja Thorbech

Med en omsætning, der ser ud til at slå sidste års rekord, og en indtjeningsvækst på 300 procent i julen, ser miinto.dk ud til at lande et flot 2014.

Miinto.dk kan nu melde om et godt julesalg.

Modeportalen havde i julen en indtjeningsvækst på mere end 300 procent i forhold til sidste år, mens toplinjevæksten for julekampagnen udgør den største i virksomhedens historie. 

Det tilskriver modeportalen selv en succesfuld tv-kampagne i december. 

- Ingen tvivl om at vi er glade og stolte over den fremgang, vi her har fået - ikke mindst fordi vi har formået at holde bundlinjen intakt. Vi har sammen med UncleGrey og TV2 i vores kampagner fokuseret på et godt kreativt output, der fungerer på alle platforme samt en skarp målretning af vores budskaber til vores kunder, siger adm. dir. for miinto.dk, Konrad Kierklo, i en udtalelse.

Forventer omsætningsrekord for hele året

Samtidig melder miinto.dk også om, at omsætningen for hele året forventes at stige til 300 millioner kroner. Det er en stigning på 20 procent i forhold til sidste års rekordomsætning.

LÆS OGSÅ: Modeportal runder milepæl

Den positive udvikling i såvel julesalg som omsætningen kan ifølge Konrad Kierklo blandt andet tilskrives de store kampagner, som blev sat i søen i fjerde kvartal. Først blev Nørreport station i København omdannet til Danmarks største virtuelle tøjbutik i en periode på 14 dage og siden lancerede miinto.dk føromtalte TV-kampagne på TV2.

LÆS OGSÅ: Modeportal har haft succes med at omdanne togstation til virtuel butik

At alt dette blev søsat tæt på årets afslutning var en strategisk beslutning:

- En væsentlig del af vores omsætning for året kommer historisk set i Q4, og vi besluttede fra årets begyndelse, at vi ville fiske, når der var flest fisk at fange. Det lyder måske banalt, men det har fungeret. Grundet det øgede tryk og synlighed i hele Q4 har vores december kampagner også vist sig langt mere effektive end forventet, siger Konrad Kierklo.

1500 fysiske modebutikker er tilknyttet miinto.dk's platform på tværs af Skandinavien og Holland, og modeportalen havde tæt på 40 millioner besøgende i 2014.

LÆS OGSÅ: Miinto vil være Skandinaviens førende børnetøjsforhandler



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD