Modeportal melder om godt julesalg og endnu et rekordår
Med en omsætning, der ser ud til at slå sidste års rekord, og en indtjeningsvækst på 300 procent i julen, ser miinto.dk ud til at lande et flot 2014.
Miinto.dk kan nu melde om et godt julesalg.
Modeportalen havde i julen en indtjeningsvækst på mere end 300 procent i forhold til sidste år, mens toplinjevæksten for julekampagnen udgør den største i virksomhedens historie.
Det tilskriver modeportalen selv en succesfuld tv-kampagne i december.
- Ingen tvivl om at vi er glade og stolte over den fremgang, vi her har fået - ikke mindst fordi vi har formået at holde bundlinjen intakt. Vi har sammen med UncleGrey og TV2 i vores kampagner fokuseret på et godt kreativt output, der fungerer på alle platforme samt en skarp målretning af vores budskaber til vores kunder, siger adm. dir. for miinto.dk, Konrad Kierklo, i en udtalelse.
Forventer omsætningsrekord for hele året
Samtidig melder miinto.dk også om, at omsætningen for hele året forventes at stige til 300 millioner kroner. Det er en stigning på 20 procent i forhold til sidste års rekordomsætning.
LÆS OGSÅ: Modeportal runder milepæl
Den positive udvikling i såvel julesalg som omsætningen kan ifølge Konrad Kierklo blandt andet tilskrives de store kampagner, som blev sat i søen i fjerde kvartal. Først blev Nørreport station i København omdannet til Danmarks største virtuelle tøjbutik i en periode på 14 dage og siden lancerede miinto.dk føromtalte TV-kampagne på TV2.
LÆS OGSÅ: Modeportal har haft succes med at omdanne togstation til virtuel butik
At alt dette blev søsat tæt på årets afslutning var en strategisk beslutning:
- En væsentlig del af vores omsætning for året kommer historisk set i Q4, og vi besluttede fra årets begyndelse, at vi ville fiske, når der var flest fisk at fange. Det lyder måske banalt, men det har fungeret. Grundet det øgede tryk og synlighed i hele Q4 har vores december kampagner også vist sig langt mere effektive end forventet, siger Konrad Kierklo.
1500 fysiske modebutikker er tilknyttet miinto.dk's platform på tværs af Skandinavien og Holland, og modeportalen havde tæt på 40 millioner besøgende i 2014.
LÆS OGSÅ: Miinto vil være Skandinaviens førende børnetøjsforhandler
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter