Sådan vil IKEA nå milliard-milepæl
Gennem en ny satsning regner IKEA Danmark med at nå en samlet omsætning på 4 mia. kroner inden for det næste år.
Det er blevet den tid på året, hvor IKEA sender sit berømte katalog ud til husstande og smartphones over hele landet. I dette års udgave fokuserer IKEA Danmark på produkter til køkkenet, som virksomheden regner med skal være den store vækstmotor fremover.
Hvis alt går som forventet, vil køkken-satsningen bidrage med en omsætningsvækst på mere end 40 procent af den samlede vækst, vurderer Dennis Balslev, administrerende direktør for IKEA Danmark.
- Vi påbegyndte vores fokus på mad og køkken i efteråret 2015. Det har været en fornøjelse at se de gode resultater, vi skabte sidste år, og succesen viser, hvor meget vi rykker, når vi prioriterer og kraftsamler, siger han i en pressemeddelse.
Dermed ser IKEA Danmark også frem til at kunne passere en milepæl på fire milliarder kroner i samlet omsætning inden året er omme. Resultatet kommer på baggrund af flere år i rap med vækst.
Uforpligtende hygge
En del af IKEAs markedsføring af produkter som køkkenskabe, hylder og spiseborde går ud på at fortælle kunderne om vigtigheden af nærvær og afslapning.
- Vi vil gerne være med til at gøre oprør mod det perfekte og de høje forventninger til, hvor billedskønt hjemmet og maden skal være. Det harmonerer ikke så godt med et hektisk hverdagsliv. Derfor opfordrer vi danskerne til stå af forventningsræset og være sig selv, siger Dennis Balslev, som i det hele taget tegner et positivt billede af forretningen.
- Vores sortiment skaber værdi for pengene, servicepakken er styrket, salget er løftet, vores kundesupport er forbedret, og vi har fået 400 nye kolleger, der hjælper os med at møde kunderne endnu bedre end tidligere, siger han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter