Sådan vil Coop kapre flere kunder
Ved årsskiftet indvier landets største detailhandelskoncern et nyt tiltag i jagten på flere kunder.
Torsdag præsenterede Coop en ’saltvandsindsprøjtning’ i form af moderniseringer af Dagli´Brugser i 130 mindre byer over hele Danmark. Konkret vil detailhandelskoncernen bruge 100 millioner kroner på de mindre, lokale dagligvarebutikker i yderområder.
Fredag følger Coop nyheden op med at præsentere, at det fra 1. januar bliver muligt for forbrugere over hele Danmark at få leveret præcist de tilbudsaviser fra Coops kæder – Kvickly, Superbrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Fakta, Fakta Tyskland og Irma – som de ønsker.
LÆS OGSÅ: Coop afslører trecifret million-investering
Alt hvad man skal gøre er at tilmelde sig på denlillepostkasse.dk eller via et postkort, som man kan få i butikkerne.
De, der i dag er tilmeldt Nej Tak+, vil ikke fremover modtage tilbudsaviserne fra Coop. De skal i stedet tilmelde sig denlillepostkasse.dk.
Får vigtig viden
Antallet af danskerne, der har valgt at tilmelde sig en ordning, hvor de selv bestemmer, hvilke tilbudsaviser de ønsker at modtage, er stærkt stigende, og de eksisterende ordninger nærmer sig 500.000 husstande.
- Vi ønsker, at alle, der ønsker vores tilbudsaviser, får dem. På den anden side ønsker vi ikke at sende tilbudsaviser til kunder, der ikke ønsker dem. Så dette er en miljørigtig og kundevenlig løsning, der på sigt muliggør, at hver tilbudsavis er mere målrettet mod den enkelte husstand, siger Coops kommercielle chef, Kenneth Melchior.
- Hvad får Coop ud af at målrette jeres tilbudsaviser?
- Vi får først og fremmest en vigtig viden om vores forbrugere, da der i den nye ordning ikke længere er et mellemled mellem vores forbrugere og os. Samtidig sparer vi penge på fysisk distribution, svarer Kenneth Melchior detailfolk.dk.
Coops kommercielle chef fortæller, at der i forbindelse med besparelsen på distributionen er tale om ’et pænt tocifret millionbeløb’.
LÆS OGSÅ: Dagrofa kæmpe klar til krig med de største dagligvarekæder
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter