Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Sådan vil Coop kapre flere kunder

Foto: detailfolk.dk



Friday den 9 October 2015 kl. 15:20 af: Søren Duran Duus

Ved årsskiftet indvier landets største detailhandelskoncern et nyt tiltag i jagten på flere kunder.

Torsdag præsenterede Coop en ’saltvandsindsprøjtning’ i form af moderniseringer af Dagli´Brugser i 130 mindre byer over hele Danmark. Konkret vil detailhandelskoncernen bruge 100 millioner kroner på de mindre, lokale dagligvarebutikker i yderområder.

Fredag følger Coop nyheden op med at præsentere, at det fra 1. januar bliver muligt for forbrugere over hele Danmark at få leveret præcist de tilbudsaviser fra Coops kæder – Kvickly, Superbrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Fakta, Fakta Tyskland og Irma – som de ønsker.

LÆS OGSÅ: Coop afslører trecifret million-investering

Alt hvad man skal gøre er at tilmelde sig på denlillepostkasse.dk eller via et postkort, som man kan få i butikkerne.

De, der i dag er tilmeldt Nej Tak+, vil ikke fremover modtage tilbudsaviserne fra Coop. De skal i stedet tilmelde sig denlillepostkasse.dk.

Får vigtig viden

Antallet af danskerne, der har valgt at tilmelde sig en ordning, hvor de selv bestemmer, hvilke tilbudsaviser de ønsker at modtage, er stærkt stigende, og de eksisterende ordninger nærmer sig 500.000 husstande.

- Vi ønsker, at alle, der ønsker vores tilbudsaviser, får dem. På den anden side ønsker vi ikke at sende tilbudsaviser til kunder, der ikke ønsker dem. Så dette er en miljørigtig og kundevenlig løsning, der på sigt muliggør, at hver tilbudsavis er mere målrettet mod den enkelte husstand, siger Coops kommercielle chef, Kenneth Melchior.

- Hvad får Coop ud af at målrette jeres tilbudsaviser?

- Vi får først og fremmest en vigtig viden om vores forbrugere, da der i den nye ordning ikke længere er et mellemled mellem vores forbrugere og os. Samtidig sparer vi penge på fysisk distribution, svarer Kenneth Melchior detailfolk.dk.

Coops kommercielle chef fortæller, at der i forbindelse med besparelsen på distributionen er tale om ’et pænt tocifret millionbeløb’.

LÆS OGSÅ: Dagrofa kæmpe klar til krig med de største dagligvarekæder



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD