Coop tvunget til at satse på samlemærker
Der er så hård konkurrence blandt danske supermarkeder, at selv samlekort med dyr gør en stor forskel. Derfor introducerer Coop også samlemærker.
Det er ikke med Coops gode vilje, at dagligevaregiganten har indført samlemærker til voksne. Men det har Coop været nødt til, fortæller Jens Juul Nielsen, der er informationsdirektør i Coop Danmark til Finans.dk.
- Vi er kritiske overfor brugen af samlemærker. Men den type kampagner har en betydelig positiv effekt både på kundestrømmen og salget. Det virker, og derfor har vi set os nødsaget til også at gøre det, siger Jens Juul Nielsen.
SuperBrugsen, Dagli'Brugsen, LokalBrugsen og Kvickly har senest startet en kampagne, hvor samlemærker giver rabat på glas og karafler fra Spiegelau.
I fodsporende på Dansk Supermarked
Coop går derfor Dansk Supermarked i bedende. Dansk Supermarked var nemlig først med at tilbyde guldmærker hos Føtex, Bilka og Salling. De har også haft en kampagne, hvor der blev uddelt gratis dyrekort ved køb i butikkerne.
- Vi tror, at det gør en forskel, og derfor fortsætter vi med det. Jeg vil ikke sætte tal på, hvad det præcist betyder for markedsandelene hos os, men vi er enige i vurderingen af, at det klart har en effekt, siger Jakob Nørgaard-Petersen, der er indkøbschef i Dansk Supermarked til Finans.dk.
Også Dagrofa er hoppet på samlemærkevognen og tilbyder Disney-samle-kort til børn.
LÆS OGSÅ: Så meget skal kunderne betale for alle de populære dyrekort
Læs hele artiklen på Finans.dkFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter