Coop afslører effektiv kundekanal
Som den første danske bank med afsæt i dagligvarehandlen ved Coop Bank, hvad der er effektivt, når det gælder synlighed over for kunderne.
Det var en historisk dag, da Coop Danmark A/S som den største detailhandelsvirksomhed i dansk dagligvarehandel slog de virtuelle døre op for Coop Bank i februar 2014.
I dag – 19 måneder efter dagligvaregiganten overraskede mange med at åbne sin egen bank – har Coop Bank 53.000 medlemmer.
I et interview med dagbladet Børsen afslører Coop Bank, hvordan det er lykkedes banken at tiltrække 53.000 kunder, og hvordan den vil nå målet på 300.000.
Coop Banks marketingchef, Tore Hageskov, fortæller, at markedsføringen er foregået dels i butikkerne, hvor budskabet om banken både har prydet bagsiden af bonerne, mælkekartonerne og vareskillerne.
LÆS OGSÅ: Coop Bank i ventet millionunderskud
E-mails virker
Men ikke mindst har e-mails været effektivt. Coop har gjort meget ud af at målrette sine tilbud. Et eksempel kunne være, at en gruppe medlemmer med stor handlefrekvens i Coops butikker har fået en e-mail om, at de nemt kunne få 20 procent ekstra point, når de handler.
- E-mails er absolut den stærkeste kanal og har vel drevet cirka 50 procent af alle vores nye kunder, fortæller marketingchefen til Børsen.
Coop Banks vision er at nå 300.000 kunder inden for de næste 10-15 år. Planen er, at det skal ske ikke mindst ved at øge den digitale indsats.
- Lige nu har vi 100 procent fokus på det digitale, siger Tore Hageskov.
Samtidig vil Coop Bank dog også øge sin tilstedeværelse i de fysiske butikker. Hvordan og hvorledes kan Hageskov ikke præcist løfte sløret for over for Børsen.
LÆS OGSÅ: Ekstra Coop bonuspoint skal lokke flere kunder i Coop Bank
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter