Coop Bank i millionunderskud
Coops bankforretning kan som ventet melde om et stort millionunderskud i første halvår af 2014 og et kundeantal, der er et godt stykke fra målet.
32.000 danskere har valgt at benytte sig af Coops tilbud om at blive kunder i supermarkedsbanken i løbet af dens første leveår. Det viser regnskabet for første halvår af 2014 fra Coop Bank.
Det er et godt stykke fra målet om 70.000 kunder inden udgangen af 2014, som Coop ellers havde opstillet.
Samtidig må banken halvårsregnskabet melde om et underskud på 37,5 millioner kroner før skat, som dog var et ventet resultat for perioden. Indtjeningen på de finansielle aktiviteter har været 2,1 millioner kroner, hvilket ifølge Coop Bank er et udtryk for en lav udlånsvolumen. Det forklarer banken med, at man i perioden har haft få udlånsprodukter samtidig med, at kunderne har været tilbageholdende med at optage lån. Bankens adm. direktør, Allan Nørholm, ser dog positivt på fremtiden.
- Vi har etableret en bank med velfungerende systemer, og vi har fået en stærk position i danskernes bevidsthed. Undersøgelser har placeret os som den bank 3. flest danskere overvejer at skifte til. Nu er vores næste mål, at øge antallet af kunder og skabe vækst i udlån. Vi synes, vi har et godt fundament for at gøre det, siger Allan Nørholm i en udtalelse.
Søsætter ambitiøs kampagne
Banken vil hovedsagligt finde de mange nye kunder blandt Coops medlemmer.
I begyndelsen af september indleder Coop Bank derfor en ambitiøs kampagne for at få flere af de 1,4 millioner medlemmer til at skifte bank ved at lokke med en række nye medlemsfordele. Og banken er da også som udgangspunkt etableret for at øge fordelene for medlemmerne af Coop.
Bankens balance udgjorde pr. 30. juni 953 millioner kroner. Forretningsomfanget fordeler sig med udlån på 167 millioner kroner efter vækst på 62 millioner kroner for halvåret og indlån på 732 millioner kroner efter vækst på 621 millioner kroner.
Kunderne i Coop Bank kan foretage enkelte transaktioner som eksempelvis ind- og udbetalinger i Coops 1200 butikker, ellers betjenes de via internet og telefon.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter