Sådan opbyggede 17-årig iværksætter en millionforretning
Stor aktivitet på de sociale medier og samarbejde med kendte modebloggere er nogle af elementerne i 17-årige Cecilie Villadsens millionsucces.
Det startede med cowboyshorts, som Cecilie Viladsen selv pyntede med et amerikansk flag og solgte via Trendsales og Facebook.
I dag har den 17-årige iværksætter sin egen hjemmeside Americandreams.dk, hvor hun sælger tøj, hun bestiller hjem fra udlandet, for 3 millioner kroner om året, skriver flere medier.
Hendes force har især været brugen af sociale medier, hvor hun ifølge Børsen gik fra 10.000 likes på Facebook i 2013 til 62.000 i 2014. Astrid Haug, der er rådgiver i sociale medier og formand for Dansk Kommunikationsforening, siger til Politiken, at den unge iværksætter har et talent for at spotte, hvad de unge gerne vil have, samtidig med, at hun selv naturligt indgår i netværket.
Samarbejder med bloggere
Samtidig samarbejder Cecilie Villadsen med kendte modebloggere, som promoverer hendes hjemmeside på deres blogs, som når ud til mange mennesker.
Den unge iværksættere begrunder over for Politiken sin succes med, at hun sælger tøj, som folk godt kan lide.
Ved siden af webshoppen studerer Cecilie Villadsen på handelsskolen i Aalborg. Hun får hjælp til dagligt at sende sække med tøj afsted af sin mor og nogle ansatte pakkepiger. Når hun om et år er færdig med skolen, vil hun satser 100 procent på Americandreams.dk og udvide internationalt, siger hun til Børsen.
LÆS OGSÅ: Sådan skabte et dansk iværksætterpar en asiatisk detailsucces
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter