Salling Group om ny satsning: - Vi er her for kundernes skyld
Efterspørgsel fra kunderne får Salling Group til at ændre i sortimentet, så flere varer får en særlig mærkning.
Varer med Nøglehulsmærket er i høj kurs hos kunderne i Salling Group.
Derfor begynder dagligvarekoncernen at skaffe endnu flere varer med det lille nøglehul på emballagen. Ved udgangen af 2023 skal antallet gerne være vokset med 30 procent.
- Vi er her for kundernes skyld, ellers var vi her ikke, og derfor bestræber vi os hele tiden på at gøre hverdagen nemmere for dem, siger Brian Nyeng Olesen, indkøbschef i Salling Group.
- Nu tager vi endnu et skridt i retningen af at gøre det lettere for kunderne at vælge Nøglehulsmærkede varer til, øge synligheden af Nøglehullet på vores egne varer og fremhæve dem i tilbudsaviserne, siger han.
I Føtex og Bilkas tilbudsaviser sættes der også fokus Nøglehulsmærket ved at samle varerne i butikkerne og klare, hvad mærkningen står for.
FOKUS PÅ NØGLEHULSMÆRKNINGEN
- Satsningen på flere fødevarer med Nøglehulsmærket kommer efter en løbende dialog med kunderne, der ønsker flere af disse varer samt en øget tilgængelighed og synlighed
- Fra januar 2022 og frem til udgangen af 2023 er antallet af fødevarer med Nøglehullet øget med mere end 30 procent
- I dagligvarekæderne, Netto, føtex og Bilka er der mere end 800 varer, der har Nøglehulsmærket
- Der vil komme opskrifter på Salling Groups sociale medier og på hjemmesiderne, hvor der vil være fokus på grønnere retter, inspiration til mere plantebaseret mad og kødfrie dage
Kilde: Salling Group
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter