Rema 1000 sætter flere varer med kendt mærkning på hylderne
Discountkæden sælger i øjeblikket mange varer med Fairtrade-mærket, og nu bliver en lille del af sortimentet udvidet.
Lige nu ser de danske forbrugere ekstra grundigt på priserne i supermarkederne.
Alligevel oplever Rema 1000 at sælge “historisk mange Fairtrade-mærkede varer,” som dagligvarekæden selv formulerer det i en pressemeddelelse.
På grund af efterspørgslen, som især gælder for chokolade og bananer, kommer der nu lidt flere Fairtrade-varer på hylderne. Rema 1000 ændrer således syv varianter af marcipanbrød solgt i kædens eget navn - såkaldt private label - til fremover at være Fairtrade-mærkede.
For nylig viste en forbrugerundersøgelse, at Fairtrade-mærket scorer højt på både kendskab og troværdighed.
- Det er også noget, vi kan mærke blandt vores kunder, som i stigende grad efterspørger varer med Fairtrade-mærket på. Den tendens vil vi gerne understøtte ved at gøre det nemt og enkelt for forbrugerne at træffe det gode valg, siger Lasse Lindner, kategorichef i Rema 1000.
Direktøren for Fairtrade, Camilla Erika Lerberg, er glad for, at mærkes finder vej til discountkædens hylder.
- Det viser jo, at Fairtrade ikke behøver at være dyrt. Det kan lade sig gøre at source Fairtrade-certificerede råvarer til discountserierne og dermed sikre, at alle kunder kan være med, siger Camilla Erika Lerberg.
LÆS OGSÅ: Rema 1000 taber en pæn del af overskuddet
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter