Kendt forening angriber Coop og Rema 1000
En dusør på 500.000 kroner udgør det store blikfang, når kendt organisation i weekenden går i kødet på supermarkeder.
I weekenden har dyreværnsforeningen Anima købt annonceplads i landets store aviser, som bliver brugt på at udfordre Coop og Rema 1000, fordi de stadig sælger såkaldte turbokyllinger i butikkerne.
Med turbokyllinger menes hurtigtvoksende kyllinger af racen Ross 308.
Det store blikfang i annoncerne er en dusør på en halv millioner kroner, som Anima udlover til den avler, der giver foreningen lov til at filme turbokyllingers leveforhold i staldene.
- Problemerne i den industrielle produktion af kyllinger har været kendt i årevis, og nu er der brug for fuld åbenhed for at speede processen op for markante forbedringer. Ét er at læse om at kyllinger lider i staldene, noget andet er at se det råt for usødet, siger Thorbjørn Schiønning, kommunikationschef hos Anima.
Ifølge Anima har Rema 1000 og Coop afvist at give adgang til staldene. Men til BT siger de to detailvirksomheder, at de ikke kan give den slags tilladelser, fordi de ikke selv står for produktionen.
Samtidig deler både Rema 1000 og Coop målsætningen om at udfase de hurtigt voksende kyllinger. Det skal bare ske i et tempo, hvor kunder og producenter kan følge med, lyder det i svaret til BT.
LÆS OGSÅ: Rema 1000 øger satsningen på danske produkter med ny aftale
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter