Salget af dagligvarekædernes egne mærker stiger
For sjette år i træk stiger salget af dagligvarekædernes egne mærker. Det viser friske tal.
Kunderne er blevet gladere for at vælge mærker som Änglamark og Gestus, når de handler ind. Det skriver Finans.
Nye tal fra PLMA International viser nemlig, at salget af dagligvarekædernes egne mærker er steget for sjette år i træk på det danske marked. Andelen for 2016 er opgjort til 32,6 procent, mens tallet for året før var 31,7 procent.
Før i tiden tilhørte mærkerne, som går under betegnelsen private labels, ofte til den billige ende af skalaen og fik sjældent nogen stor eksponering.
Men sådan er det ikke længere. Mærker som Tusindfryd, Levevis og Änglamark bliver i dag set som et af kædernes stærkeste kort, har Berlingske Business tidligere berettet om.
- Private label-produkter er ekstremt vigtige for os. Vi satser massivt på dem, fordi vi vil tilbyde kunderne noget, de kun kan få hos os, og som har nogle særlige kvaliteter, udtalte Coops innovationsdirektør, Jeff Salter, til Berlingske Business tilbage i november.
LÆS OGSÅ: Private labels vinder frem i stor stil
Læs hele artiklen på FinansFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter