Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Salget af dagligvarekædernes egne mærker stiger

Foto: Dagrofa



Wednesday den 16 August 2017 kl. 11:27 - Kilde: Finans

For sjette år i træk stiger salget af dagligvarekædernes egne mærker. Det viser friske tal.

Kunderne er blevet gladere for at vælge mærker som Änglamark og Gestus, når de handler ind. Det skriver Finans.

Nye tal fra PLMA International viser nemlig, at salget af dagligvarekædernes egne mærker er steget for sjette år i træk på det danske marked. Andelen for 2016 er opgjort til 32,6 procent, mens tallet for året før var 31,7 procent.

Før i tiden tilhørte mærkerne, som går under betegnelsen private labels, ofte til den billige ende af skalaen og fik sjældent nogen stor eksponering.

Men sådan er det ikke længere. Mærker som Tusindfryd, Levevis og Änglamark bliver i dag set som et af kædernes stærkeste kort, har Berlingske Business tidligere berettet om.

- Private label-produkter er ekstremt vigtige for os. Vi satser massivt på dem, fordi vi vil tilbyde kunderne noget, de kun kan få hos os, og som har nogle særlige kvaliteter, udtalte Coops innovationsdirektør, Jeff Salter, til Berlingske Business tilbage i november.

LÆS OGSÅ: Private labels vinder frem i stor stil

Læs hele artiklen på Finans


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD