Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Ringe søgefunktioner koster for netbutikker

Foto: Dibs Payment Services



Tuesday den 5 January 2016 kl. 09:27 - Kilde: Børsen

Ny undersøgelse afslører, hvor dårlige danske netbutikkers søgefunktioner er. Det går ud over top- og bundlinjen.

Dårligt nyt til danske netbutikker.

Således viser en undersøgelse fra e-handelshuset Vertica, at ved blot tre ud af fem kunders søgninger på netbutikker finder kunderne, hvad de søger.

Det skriver dagbladet Børsen.

- Når en kunde søger på en ting, og søgeresultatet ikke viser det forventede, så mister netbutikken en kunde. Så hvis netbutikker prioriterer en god søgefunktion, vil det give en bedre indtjening, siger Jens Hofman, digital forretningsudvikler i Vertica, som har været med til at lave undersøgelsen, til Børsen.

Jens Hofman forklarer, at det er et stort potentiale for de danske netbutikker i at fokusere på at få et søgefelt, der lever op til kundernes forventninger.

- Sådan et søgefelt syner jo ikke af så meget, men det er paradoksalt, at det har så stor betydning for omsætningen, siger Jesper Hofman videre til Børsen

LÆS OGSÅ: De fleste netbutikker tilfredse med årets julesalg

Er blevet effektive til at sælge

Ifølge Vertica skal søgefunktionen kunne vise det rigtige resultatet på trods af en fejlstavning, være let at finde og skal kunne prioritere søgeresultaterne i den rigtige rækkefølge.

I 82 procent af søgningerne ser kunderne nemlig kun den første resultatside.

Hos Irma glæder man sig over at have forbedret søgefunktionen på irma.dk.

- Vi kan se over de seneste to år, at vi har mere end fordoblet vores konverteringsrate, der viser, hvor meget af trafikken på sitet, som ender med et reelt køb. På den måde er vi blevet dobbelt så effektive til at sælge til folk, fortæller kommerciel direktør i Irma, Jesper Wacherhausen, til Børsen.

LÆS OGSÅ: Danske netbutikker viser svaghedstegn

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD