Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Reklamer får nyt liv i julen

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 19 December 2013 kl. 05:40 af: Freja Thorbech

En ny undersøgelse viser, at julekatalogerne stadig er vigtige for mange danskere i en tid, hvor flere ellers siger 'nej tak' til reklamer.

Selvom mange danskere sætter klistermærker med 'nej tak til reklamer' på postkassen, er der mange der er glade for de julekataloger, som kæder og butikker sender ud op til og i december.

Det viser en befolkningsundersøgelse fra Dansk Erhverv.

To ud af tre voksne danskere synes i følge undersøgelsen, at det er hyggeligt at få husstandsomdelte julekataloger, og halvdelen af befolkningen synes, at det gør det lettere at foretage julegaveindkøb, når man får julekataloger i postkassen. 

- Det skyldes ikke mindst, at julekatalogerne har karakter af magasin- og hyggelæsning end udelukkende at være et praktisk overblik over pristilbud. De fleste husker nok, da man som barn ventede spændt på Fætter BR-kataloget. Det er lidt af det samme, der sker, når vi som voksne glæder os over, at kataloger fra Magasin eller Illums Bolighus dumper ind af døren, siger Anne Køster, der er konsulent i Dansk Erhverv, i en udtalelse.

Især kvinder hygger sig med julekataloger

Det er især kvinderne, der er glade for at bladre i julekatalogerne. 72 procent af kvinderne har i undersøgelsen givet udtryk for, at det er hyggeligt at modtage husstandsomdelte julereklamer. Det samme gør sig kun gældende for 55 procent af mændene.

- Julen repræsenterer på mange måder en kærkommen forbrugsfest, som sætter gang i hjulene i de danske butikker og forretninger. Her tjener reklamer og julekataloger et dobbelt formål; én ting er, at de er en del af vores kultur, som er forbundet med hygge og nostalgi. Men derudover er der det praktiske formål, som er at være en afgørende kanal for de mange virksomheder, som ønsker, at det lige netop er deres produkt, der finder vej ind under vores juletræer. Her spiller de trykte reklamer altså fortsat en afgørende rolle, siger Anne Køster.

Undersøgelsen er foretaget blandt 1.002 repræsentativt udvalgte voksne danskere.

LÆS OGSÅ: Brancheforening tvivler på tilbudsavisers død



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD