Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Ny reklameordning lanceres i dag

Foto: detailfolk.dk



Afstemning

Får skræddersyede tilbudsaviser flere til at sige Ja Tak?

Ja, nu bliver tilbuddene i postkassen pludselig målrettet
 
Det kan lokke nogle til, men tendensen er alligevel nedadgående
 
Nej, det vil ikke have nogen betydning
 
Tuesday den 21 May 2013 kl. 10:05 af: Freja Thorbech

Fra i dag har de danske forbrugere mulighed for selv at skræddersy den bunke reklamer, der havner i postkassen.

Nu bliver det muligt selv at vælge, hvilke tilbudsaviser man vil have i sin postkasse.

I dag lancerer FK Distribution, der leverer tilbudsaviser til 2 millioner danske husstande, en særlig ordning, der gør det muligt at skræddersy den bunke tilbudsaviser, der lander i postkassen.

LÆS OGSÅ: Ny portal skal fange nej-takkere

Ordningen hedder NejTak+, og i første omgang tester man den i en række udvalgte postnumre. På sigt er det meningen, at ordningen skal dække hele landet.

Vil ramme nej-takkere

28 procent af de danske postkasser har et klistermærke med 'nej tak til reklamer' siddende på fronten. Og det er ejerne af disse postkasser, man forsøger at fange med den nye ordning.

I en undersøgelse, som FK Distribution har foretaget blandt nej-takkere, svarer 40 procent, at de gerne vil have udvalgte tilbudsaviser, så længe de selv kan vælge dem.

Og mange nej-takkere har da også benyttet sig af andre muligheder for at læse reklamer, selvom de ikke lander i postkassen.

Landets største digitale tjeneste for tilbudsaviserne, eTilbudsavis, oplever i hvert fald efterspørgsel som aldrig før på de digitale tilbudsaviser.

- 2013 har allerede budt på flere end 120 millioner bladrede sider, det vil sige en stigning på hele 40 procent i forhold til 2012, har Christian Birch, der er medstifter af eTilbudsavis, tidligere udtalt.

LÆS OGSÅ: Digitale tilbudsaviser er voldsomt populære

Digitale tilbudsaviser kan dog have samme udfordring som de trykte aviser. For nylig har MyResearch, ifølge Huset Markedsføring, lavet en undersøgelse, der viser, at 62 procent læser digitale tilbudsaviser sjældnere end én gang om måneden, og kun hver femte læser e-tilbudsaviser på ugentligt basis. 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD