Ny reklameordning lanceres i dag
Afstemning
Fra i dag har de danske forbrugere mulighed for selv at skræddersy den bunke reklamer, der havner i postkassen.
Nu bliver det muligt selv at vælge, hvilke tilbudsaviser man vil have i sin postkasse.
I dag lancerer FK Distribution, der leverer tilbudsaviser til 2 millioner danske husstande, en særlig ordning, der gør det muligt at skræddersy den bunke tilbudsaviser, der lander i postkassen.
LÆS OGSÅ: Ny portal skal fange nej-takkere
Ordningen hedder NejTak+, og i første omgang tester man den i en række udvalgte postnumre. På sigt er det meningen, at ordningen skal dække hele landet.
Vil ramme nej-takkere
28 procent af de danske postkasser har et klistermærke med 'nej tak til reklamer' siddende på fronten. Og det er ejerne af disse postkasser, man forsøger at fange med den nye ordning.
I en undersøgelse, som FK Distribution har foretaget blandt nej-takkere, svarer 40 procent, at de gerne vil have udvalgte tilbudsaviser, så længe de selv kan vælge dem.
Og mange nej-takkere har da også benyttet sig af andre muligheder for at læse reklamer, selvom de ikke lander i postkassen.
Landets største digitale tjeneste for tilbudsaviserne, eTilbudsavis, oplever i hvert fald efterspørgsel som aldrig før på de digitale tilbudsaviser.
- 2013 har allerede budt på flere end 120 millioner bladrede sider, det vil sige en stigning på hele 40 procent i forhold til 2012, har Christian Birch, der er medstifter af eTilbudsavis, tidligere udtalt.
LÆS OGSÅ: Digitale tilbudsaviser er voldsomt populære
Digitale tilbudsaviser kan dog have samme udfordring som de trykte aviser. For nylig har MyResearch, ifølge Huset Markedsføring, lavet en undersøgelse, der viser, at 62 procent læser digitale tilbudsaviser sjældnere end én gang om måneden, og kun hver femte læser e-tilbudsaviser på ugentligt basis.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter