Politiet ransager netbutik og sigter ejer for bedrageri
Ejeren af en udskældt netbutik - som har fået over 1.000 klager - er blevet sigtet for bedrageri af Østjyllands Politi.
Tirsdag blev netbutikken Copenhagen Lashes ransaget af Østjyllands Politi og Rigspolitiets Nationale Cybercrime Center.
Samtidig blev ejeren af virksomheden sigtet for bedrageri, skriver Østjyllands Politi i en pressemeddelelse.
Mange kunder har været utilfredse med Copenhagen Lashes, som bliver beskyldt for at lokke kunder i en abonnementsfælde. Hos Forbrugerombudsmanden har man modtaget 1.000 klager, mens 30 borgere har meldt virksomheden til politiet.
Anmelderne har alle benyttet sig af et tilbud på et produkt, som virksomheden reklamerede med på nettet ved juletid. Efterfølgende blev der trukket flere penge fra deres hævekort, og de fik besked om, at de havde tilmeldt sig et bindende abonnement ved købet.
- Det er vores vurdering, at kunderne ikke er blevet informeret om abonnementet før deres køb, og derfor har vi sigtet ejeren for bedrageri, siger politiinspektør Michael Kjelgaard.
- Vi er i tæt samarbejde med Forbrugerombudsmanden, som nu skal vurdere og samle alle klagerne i forhold til overtrædelse af Markedsføringsloven, inden de bliver sendt til politiet til strafferetslig vurdering, siger han.
Netbutikken forklarer sig
Copenhagen Lashes sendte en pressemeddelelse ud tidligere på måneden, hvor virksomheden under overskriften “Forvirring om abonnementer” giver en forklaring på de mange utilfredse kunder.
- I forbindelse med køb af vores forskellige introtilbud har vi desværre erfaret, at en stor del af vores kunder ikke har været opmærksomme herpå, fremgår det blandt andet af pressemeddelelsen.
- Vi er naturligvis kede af, at så stor en del af vores kunder ikke var under opfattelse af, at det er et abonnement, de har tegnet. Vi forsøger efter bedste evne at gøre vores kunder opmærksom herpå forinden købet, da vi kun ønsker loyale og langvarige kundeforhold.
- Vores abonnement er ikke anderledes end alle andre abonnementer, hvor første periode er billigere end de efterfølgende perioder, som ses mange steder, skriver virksomheden.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter