Optikerkæde skaber Facebook-succes med butiksåbninger
En kampagne i forbindelse med nye butiksåbninger har sikret optikerkæden Smarteyes succes på Facebook.
Det har givet pote på Facebook, at Smarteyes i forbindelse med sine butiksåbninger har inviteret kunderne til en event, der efterfølgende kan leve videre på Facebook.
Det har betydet, at aktiviteten og antallet af fans på Facebook er steget.
Det er bureauet Knowtheirname, der har hjulpet Smarteyes med kampagnen. Den går i alt sin enkelthed ud på, at kæden inviterer kunderne til en helt særlig åbningsfest, hver gang man slår dørene op til en ny butik i Danmark.
Senest har butik nummer otte slået dørene op i Aalborg i midten af juni. Til åbningsfesten kan kunderne blive stylet af en professionel make-up artist og få taget portrætbilleder med fire forskellige par briller af en professionel fotograf. Smarteyes uploader efterfølgende portrætbillederne til Facebook, og herefter er det kunderne, der gør arbejdet. De kan bruge billedet som profilbillede eller spørge venner og bekendte om hjælp til at træffe det rigtige brillevalg.
- Den brandingmæssige hensigt har været at lave opsigtsvækkende og alternativ oplevelsesmarkedsføring, som involverer og aktiverer kunderne - både offline og online - og som samtidig genererer relevant og involverende content på sociale medier, siger direktør i Knowtheirname Rasmus Hamann.
Flere fans på Facebook
Smarteyes startede kampagnen i januar i forbindelse med åbningen af en butik i Esbjerg. Her havde kæden 1.869 fans på Facebook. Butiksåbningen sikrede et organisk reach på 13.281 samt 236 involveringer på postet omkring portrætalbummet alene.
Efter åbningen af en butik i Roskilde steg det samlede antal likes på Smarteyes’ Facebookside til 2.374. En stigning på 27 procent.
Smarteyes har otte butikker rundt om i landet.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter