Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ny kæde vil udfordre optikerbranchen

De nye OptikTeam-skilte er kun et supplement til de 145 butikkers eget navn, forklarer adm. direktør i OptikTeam Jeanet Lehmbeck.
Foto: OptikTeam



Wednesday den 17 September 2014 kl. 11:25 af: Freja Thorbech

En ny optikerkæde, der allerede står klar med 145 butikker, vil udfordre de ensartede kædekoncepter i den danske optikerbranche.

I forsøget på at udfordre de mange ensartede kædekoncepter i den danske optikerbranche, slår 145 selvstændige butikker over hele landet sig nu sammen til en ny kæde.

OptikTeam hedder den nye kæde, der er en videreudvikling af det frie optikernetværk Opto Gruppen, som siden 1979 har givet lokale optikere fællesskabets fordele, uden at de skulle give køb på selvstændighedens styrke.

- OptikTeam bygger på en ny strategi, hvor vi ikke bare indadtil er fælles, men også udadtil vil signalere, at de enkelte butikker er en del af et team. Mange butikker vil fremover have et OptikTeam-skilt på facaden, der vil fungere som både et signal om konkurrencedygtige priser og som vejviser for vores nye fælles webportal, siger adm. direktør i OptikTeam Jeanet Lehmbeck i en udtalelse.

Hun understreger dog samtidig, at de nye OptikTeam-skilte kun er et supplement til butikkens eget navn.

- Vi tror på, at kunderne efterspørger individuelle løsninger og dermed butikker, der ikke bare er kloninger af dem i nabobyen, siger Jeanet Lehmbeck og henviser til de mange ensartede kædebutikker med internationale ejere, som findes på det danske marked.

Vil bygge bro mellem nettet og de fysiske butikker

For OptikTeam bliver det webportalen optikteam.dk, der skal være omdrejningspunktet for det nye kædesamarbejde. Det er en fælles webportal, som skal bygge bro direkte til de lokale butikker.

- Undersøgelser viser, at minimum 60 procent af alle køb – også dem i fysiske butikker – begynder med informationssøgning på nettet. Det vil vi gerne gøre nemt for vores kunder. Vores nye webportal kan ved søgninger på specifikke mærker eller services føre kunderne direkte til de butikker i nærområdet, der tilbyder de pågældende mærker eller services. Vi bygger bro mellem overblikket på nettet og servicen i den fysiske butik, og vi tror på, at det vil ændre opfattelsen af, hvad man kan som frivillig kæde med individuelle butikker, siger Jeanet Lehmbeck.

Opto Gruppen blev stiftet for 35 år siden, og særligt i løbet af de seneste ti år er medlemsantallet vokset. Her er der sket en fordobling til de nuværende 145 butikker, hvoraf mange tidligere har været medlem af de større kæde-setups.

LÆS OGSÅ: Ny optikerkæde melder sin ankomst i Danmark 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD