Ny kæde vil udfordre optikerbranchen
En ny optikerkæde, der allerede står klar med 145 butikker, vil udfordre de ensartede kædekoncepter i den danske optikerbranche.
I forsøget på at udfordre de mange ensartede kædekoncepter i den danske optikerbranche, slår 145 selvstændige butikker over hele landet sig nu sammen til en ny kæde.
OptikTeam hedder den nye kæde, der er en videreudvikling af det frie optikernetværk Opto Gruppen, som siden 1979 har givet lokale optikere fællesskabets fordele, uden at de skulle give køb på selvstændighedens styrke.
- OptikTeam bygger på en ny strategi, hvor vi ikke bare indadtil er fælles, men også udadtil vil signalere, at de enkelte butikker er en del af et team. Mange butikker vil fremover have et OptikTeam-skilt på facaden, der vil fungere som både et signal om konkurrencedygtige priser og som vejviser for vores nye fælles webportal, siger adm. direktør i OptikTeam Jeanet Lehmbeck i en udtalelse.
Hun understreger dog samtidig, at de nye OptikTeam-skilte kun er et supplement til butikkens eget navn.
- Vi tror på, at kunderne efterspørger individuelle løsninger og dermed butikker, der ikke bare er kloninger af dem i nabobyen, siger Jeanet Lehmbeck og henviser til de mange ensartede kædebutikker med internationale ejere, som findes på det danske marked.
Vil bygge bro mellem nettet og de fysiske butikker
For OptikTeam bliver det webportalen optikteam.dk, der skal være omdrejningspunktet for det nye kædesamarbejde. Det er en fælles webportal, som skal bygge bro direkte til de lokale butikker.
- Undersøgelser viser, at minimum 60 procent af alle køb – også dem i fysiske butikker – begynder med informationssøgning på nettet. Det vil vi gerne gøre nemt for vores kunder. Vores nye webportal kan ved søgninger på specifikke mærker eller services føre kunderne direkte til de butikker i nærområdet, der tilbyder de pågældende mærker eller services. Vi bygger bro mellem overblikket på nettet og servicen i den fysiske butik, og vi tror på, at det vil ændre opfattelsen af, hvad man kan som frivillig kæde med individuelle butikker, siger Jeanet Lehmbeck.
Opto Gruppen blev stiftet for 35 år siden, og særligt i løbet af de seneste ti år er medlemsantallet vokset. Her er der sket en fordobling til de nuværende 145 butikker, hvoraf mange tidligere har været medlem af de større kæde-setups.
LÆS OGSÅ: Ny optikerkæde melder sin ankomst i Danmark
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter