Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Nyt koncept til salg af børnetøj tiltrækker mange investorer

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 26 February 2015 kl. 11:15 - Kilde: business.dk

Flere investorer tror på, at abonnement på børnetøj kan rykke branchen et nyt sted hen. Det gavner lille dansk mærke.

Det kan være rigtig dyrt at købe børnetøj til sine børn, da de konstant skifter størrelse. Men det vil Vigga Svendsson lave om på. Hun står bag børnetøjsmærket Vigga, der nu satser benhårdt på en abonnementsordning, hvor forældrene betaler 359 kr. om måneden. Det skriver business.dk

- Forældre skal købe i omegnen af otte nye garderober i de første to år, fordi barnet vokser så meget. Det er dyrt. Forbrugerrådet har regnet sig frem til, at det i det første år kan koste 20.000 kroner. Det er svært at få råd til som forælder. Derfor er det klart, at man går på kompromis med kvaliteten, siger Vigga Svensson til business.dk

Tøjet er designet og produceret af Vigga Svensson efter de mest bæredygtige og allergifri koncepter.


Nye investorer

Vigga Svendsson stod tidligere bag mærket Katvig, som gik konkurs. Men denne gang har hun været langt heldigere med investorer, og det betyder at hun har fået tilført kapital for 8,7 millioner kroner. Vigga Svendsson understreger da også, at det har været langt nemmere at skaffe kapital denne gang.

- Det virkede på os som om, at det var en anden type investorer. Nogle der gerne ville blive en del af et koncept, som havde potentiale til at blive disruptive. Det var en ny oplevelse for os, siger Vigga Svendsson. 

Hun satser på at være oppe på en årlig omsætning på 25 millioner kroner i 2018. 

Afprøvet koncept

Konceptet med abonnementsordninger er dog ikke helt nyt.

Blandt andet har virksomheden sortesokker.dk slået sig op på at sælge sorte herresokker på abonnementsbasis, så der hver tredje måned lander en ny forsendelse med sorte sokker i postkassen.

Er man blevet hooked på den løsning, tilbyder Easy-Underwear forskellige abonnementsløsninger indenfor boksershorts. Så det kunne se ud som om, at der er flere, der tror på det nye koncept. 

 LÆS OGSÅ: Børnetøjskæde lancerer nyt e-univers
 

Læs hele artiklen på business.dk


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD