Nyt koncept til salg af børnetøj tiltrækker mange investorer
Flere investorer tror på, at abonnement på børnetøj kan rykke branchen et nyt sted hen. Det gavner lille dansk mærke.
Det kan være rigtig dyrt at købe børnetøj til sine børn, da de konstant skifter størrelse. Men det vil Vigga Svendsson lave om på. Hun står bag børnetøjsmærket Vigga, der nu satser benhårdt på en abonnementsordning, hvor forældrene betaler 359 kr. om måneden. Det skriver business.dk
- Forældre skal købe i omegnen af otte nye garderober i de første to år, fordi barnet vokser så meget. Det er dyrt. Forbrugerrådet har regnet sig frem til, at det i det første år kan koste 20.000 kroner. Det er svært at få råd til som forælder. Derfor er det klart, at man går på kompromis med kvaliteten, siger Vigga Svensson til business.dk
Tøjet er designet og produceret af Vigga Svensson efter de mest bæredygtige og allergifri koncepter.
Nye investorer
Vigga Svendsson stod tidligere bag mærket Katvig, som gik konkurs. Men denne gang har hun været langt heldigere med investorer, og det betyder at hun har fået tilført kapital for 8,7 millioner kroner. Vigga Svendsson understreger da også, at det har været langt nemmere at skaffe kapital denne gang.
- Det virkede på os som om, at det var en anden type investorer. Nogle der gerne ville blive en del af et koncept, som havde potentiale til at blive disruptive. Det var en ny oplevelse for os, siger Vigga Svendsson.
Hun satser på at være oppe på en årlig omsætning på 25 millioner kroner i 2018.
Afprøvet koncept
Konceptet med abonnementsordninger er dog ikke helt nyt.
Blandt andet har virksomheden sortesokker.dk slået sig op på at sælge sorte herresokker på abonnementsbasis, så der hver tredje måned lander en ny forsendelse med sorte sokker i postkassen.
Er man blevet hooked på den løsning, tilbyder Easy-Underwear forskellige abonnementsløsninger indenfor boksershorts. Så det kunne se ud som om, at der er flere, der tror på det nye koncept.
LÆS OGSÅ: Børnetøjskæde lancerer nyt e-univers
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter