Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Ny topboss til Georg Jensen





Wednesday den 6 January 2016 kl. 09:19 af: Lise Møller Schilder

Det bliver en svensk kvinde, som indtager den varme stol hos Georg Jensen, der har valgt at udskifte den administrerende direktør.

Der er tale om en større stoleleg hos Georg Jensen. Designbrandet har nemlig udnævnt en ny administrerende direktør. Det bliver svenske Eva-Lotta Sjöstedt. Den nuværende administrerende direktør David Chu bliver så i stedet bestyrelsesformand i firmaet, og han beholder sin stilling som chief creative director. Det skriver Georg Jensen i en pressemeddelelse.

Eva-Lotta Sjöstedt er uddannet designer. Og hun har ifølge Georg Jensen omfattende ledelseserfaring fra førende globale detailvirksomheder. Hun har blandt andet ledelseserfaring fra Ikea og fra sin stilling som administrerende direktør for den tyske varehuskæde Karstadt.

- Georg Jensen er et globalt brand med stærke skandinaviske aner baseret på kerneværdierne i dansk design, autenticitet og håndværk. Brandet har en førende position i luksus- og livsstilssegmentet, og jeg er glad for at få muligheden for at lede virksomheden på dette spændende tidspunkt. Jeg ser meget frem til at samarbejde tæt med David og hele Georg Jensen-holdet, udtaler Eva-Lotta Sjöstedt i pressemeddelelsen.

Ser frem til kreativt fokus

David Chu, der forlader posten som administrerende direktør, er også glad for at kunne overlade posten til en person med evnerne til at skabe lønsom vækst i forretningen. Og han ser selv frem til at kunne fokusere mere på designprocessen.

- Efter tre års spændende arbejde med at bringe virksomheden til dens nuværende position er det nu det rette tidspunkt at overdrage ledelsen af Georg Jensen til Eva-Lotta, forklarer han i pressemeddelelsen og fortsætter:

- Design har altid været min passion, og selvom jeg har nydt min tid som administrerende direktør, er jeg også glad for Eva-Lottas tiltræden, som giver mig mulighed for at fokusere min fulde opmærksomhed på min rolle som Chief Creative Director.

Større udbredelse

Eva-Lotta Sjöstedt kommer ifølge hende selv til at fokusere på at gøre Georg Jensen til et større globalt brand. 

- Georg Jensen er jo meget stærke i butikker og på nettet, og vi er et delvist globalt varemærke, men det kommer jeg til at styrke meget mere i den nærmeste fremtid, siger hun til Børsen.

Her forklarer hun også, at det kommer til at være en længere proces. 

- Det, der virker i Kina, virker ikke nødvendigvis i Tyskland, og derfor kommer jeg til at introducere et bredt mix af salgskanaler, hvor det giver mening på markederne, fortsætter den nyudnævnte direktør.

Georg Jensen slog første gang dørene op i 1912, og har i dag butikker i både Europa, Asien og Noramerika. Georg Jensen har siden 2013 været ejet af det Bahrain-baserede investeringsselskab Investcorp.

LÆS OGSÅ: Dansk designikon åbner digital flagskibsbutik



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD