Ny topboss til Georg Jensen
Det bliver en svensk kvinde, som indtager den varme stol hos Georg Jensen, der har valgt at udskifte den administrerende direktør.
Der er tale om en større stoleleg hos Georg Jensen. Designbrandet har nemlig udnævnt en ny administrerende direktør. Det bliver svenske Eva-Lotta Sjöstedt. Den nuværende administrerende direktør David Chu bliver så i stedet bestyrelsesformand i firmaet, og han beholder sin stilling som chief creative director. Det skriver Georg Jensen i en pressemeddelelse.
Eva-Lotta Sjöstedt er uddannet designer. Og hun har ifølge Georg Jensen omfattende ledelseserfaring fra førende globale detailvirksomheder. Hun har blandt andet ledelseserfaring fra Ikea og fra sin stilling som administrerende direktør for den tyske varehuskæde Karstadt.
- Georg Jensen er et globalt brand med stærke skandinaviske aner baseret på kerneværdierne i dansk design, autenticitet og håndværk. Brandet har en førende position i luksus- og livsstilssegmentet, og jeg er glad for at få muligheden for at lede virksomheden på dette spændende tidspunkt. Jeg ser meget frem til at samarbejde tæt med David og hele Georg Jensen-holdet, udtaler Eva-Lotta Sjöstedt i pressemeddelelsen.
Ser frem til kreativt fokus
David Chu, der forlader posten som administrerende direktør, er også glad for at kunne overlade posten til en person med evnerne til at skabe lønsom vækst i forretningen. Og han ser selv frem til at kunne fokusere mere på designprocessen.
- Efter tre års spændende arbejde med at bringe virksomheden til dens nuværende position er det nu det rette tidspunkt at overdrage ledelsen af Georg Jensen til Eva-Lotta, forklarer han i pressemeddelelsen og fortsætter:
- Design har altid været min passion, og selvom jeg har nydt min tid som administrerende direktør, er jeg også glad for Eva-Lottas tiltræden, som giver mig mulighed for at fokusere min fulde opmærksomhed på min rolle som Chief Creative Director.
Større udbredelse
Eva-Lotta Sjöstedt kommer ifølge hende selv til at fokusere på at gøre Georg Jensen til et større globalt brand.
- Georg Jensen er jo meget stærke i butikker og på nettet, og vi er et delvist globalt varemærke, men det kommer jeg til at styrke meget mere i den nærmeste fremtid, siger hun til Børsen.
Her forklarer hun også, at det kommer til at være en længere proces.
- Det, der virker i Kina, virker ikke nødvendigvis i Tyskland, og derfor kommer jeg til at introducere et bredt mix af salgskanaler, hvor det giver mening på markederne, fortsætter den nyudnævnte direktør.
Georg Jensen slog første gang dørene op i 1912, og har i dag butikker i både Europa, Asien og Noramerika. Georg Jensen har siden 2013 været ejet af det Bahrain-baserede investeringsselskab Investcorp.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter