Dansk designikon åbner digital flagskibsbutik
En ny digital flagskibsbutik skal fortælle et dansk designikons 240-årige historie og generere besøg til de fysiske butikker.
Nu har Royal Copenhagen slået de virtuelle døre op til en ny online flagskibsbutik.
Det sker med udgangspunkt i en erkendelse af, at forbrugerne ikke længere kun stifter bekendtskab med brandet i de fysiske butikker, men i lige så høj grad klikker sig til et kig på produkterne på nettet.
Ligesom flagskibsbutikken på Amagertorv i København skal understøtte Royal Copenhagens brand, var visionen med den nye onlinebutik at skabe et digitalt univers, hvor man kan fortælle den samlede historie om virksomhedens arv, produkter og designere og samtidig inspirere kunderne.
- Vi føler, at vi med vores Digitale Flagship Store får præsenteret vores produkter og historie på allerbedste vis. Det er vigtigt for os, at vores produkter kommer til sin ret, og at eksklusiviteten i håndmalet porcelæn skinner igennem uanset om det opleves i den fysiske eller digitale butik, og det synes vi lykkes rigtig godt, siger Rikke Smidth-Fibiger, der er marketing manager hos Royal Copenhagen, i en udtalelse.
Skal generere besøg til fysiske butikker
Den nye digitale flagskibsbutik skal fungere som Royal Copenhagens fundament på såvel nye markeder, hvor brandet ikke har forhandlere, som på markeder hvor der er etablerede forhandlernet. Håbet er at kunne skabe yderligere interesse omkring produkterne og generere besøg til de fysiske butikker.
Det er det digitale bureau Valtech, der har hjulpet Royal Copenhagen med opgaven. Bureauet har skabt lignende digitale universer for brands som Rolex, Louis Vuitton og Chanel.
Royal Copenhagen blev grundlagt i 1775 og er i dag ejet af Fiskars. Brandet åbnede sin første butik i 1780 og har i dag flagskibs- og konceptbutikker i Danmark, Japan og Taiwan.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter