Ny stor aktør vil ind på det danske skønhedsmarked
Kampen om det danske skønhedsmarked intensiveres. Matas, Sephora og Normal har fået en ny konkurrent.
Der er stor konkurrence om kunderne på skønhedsmarkedet. Og nu bliver konkurrencen forøget. Onlinegiganten Zalando rykker nemlig ind på det danske marked. Det skriver Zalando i en pressemeddelelse.
- Vi tilbyder et stort udvalg af skønhedsprodukter fra en blanding af lokale brands såsom SKANDINAVISK og internationale brands såsom Estée Lauder, siger Director of Northern Europe hos Zalando, Kenneth Melchior, i pressemeddelelsen.
Danske kunder kan på Zalando.dk vælge mellem mere end 6500 produkter fra omkring 200 kosmetik- og skønhedsbrands. Der er både make-up og skønhedsprodukter til kvinder og mænd.
Mange aktører på markedet
I mange år sad Matas næsten alene på det danske marked for salg af kosmetik. Men markedet har ændret sig markant de seneste år. Udover Matas sælger også kæden Normal kosmetik. Det samme gør Sephora, som både er rykket til Danmark med butikker og onlineshop. Oven i dette findes der en lang række mindre spillere såsom Luxplus og beautycos.
Tidligere var mange ellers overbeviste om, at make-up ikke egnede sig til onlinesalg. Men sådan er det ikke længere. Zalando satser på, at kunderne vil købe deres mode og skønhedsprodukter samtidig.
- Med skønhedskategorien ønsker vi at give vores brede kundebase mulighed for at fuldende deres personlige look med de nyeste globale skønhedstrends, herunder natural beauty og koreanske skønhedsbrands. Vi kan se, at tre ud af fem kunder køber modeprodukter, når de shopper skønhed, siger Pamela Wade-Lehmann, Head of Beauty hos Zalando.
Zalando er grundlagt i Berlin i 2008. Virksomheden sælger tøj, sko, accessories og skønhed online. I dag har Zalando mere end 26 millioner aktive kunder på 17 markeder.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter