Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Hård satsning sikrer Matas fremgang i det vigtige julekvartal

Foto: Matas



Tuesday den 8 January 2019 kl. 10:08 af: Kristian Holgersen

Undervejs kunne Matas fejre sin største handelsdag nogensinde. Men samtidig falder antallet af transaktioner.

Matas formåede at løfte omsætningen til næsten 1,1 milliarder kroner i regnskabsårets julekvartal. Det svarer til en stigning på 1,7 procent, skriver kæden i en pressemeddelelse.

Væksten bliver især drevet af fremgang på nettet, hvor opkøbet af Firtal Group, der står bag netbutikken helsebixen.dk, spiller en hovedrolle.

Men også Matas’ egne butikker kunne bidrage. Salget fra de butikker, som blev drevet af koncernen i både 3. kvartal 2018/19 og i 3. kvartal 2017/18, steg således med 0,5 procent.

Samtidig endte Black Friday med at blive den største handelsdag i kædens snart 70-årige historie.

- Matas gennemgår en stor fornyelse, hvor vi arbejder systematisk på at udvikle oplevelsen i vores 279 fysiske butikker samtidig med, at vi satser hårdt på at udvikle vores salg online, siger administrerende direktør i Matas A/S Gregers Wedell-Wedellsborg.

- Udviklingspotentialet er fortsat stort, men samspillet mellem butikkerne og nettet har gjort, at vi samlet set har haft et bedre julekvartal end sidste år.

Netbutikken går frem

Særligt netbutikken matas.dk gør sig positivt bemærket i regnskabet med en vækst på 51 procent i forhold til samme periode sidste år.

- Det er særdeles positivt, at kunderne har købt mere på nettet samtidig med, at de har handlet stort set ligeså meget i de fysiske butikker som sidste år, siger Gregers Wedell-Wedellsborg.

- Det betyder, at vi fortsat har rum til at investere i at modernisere butikkerne og udvikle vores tilbud på nettet til glæde for vores kunder og Club Matas medlemmer, fortsætter han.

Trods væksten dykkede antallet af transaktioner med 1,3 procent i forhold til samme periode sidste år. Men det blev opvejet af størrelsen på transaktionerne, der steg med 2,5 procent. 

LÆS OGSÅ: Matas-brand er igen offer for hackere



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD