Ny satsning får Irma til at ændre ikonisk reklame
Irma vil fordoble salget af økologiske varer og har i den forbindelse ændret sin kendte lysreklame i København.
I løbet af ti år skal Irmas salg af økologiske varer udgøre 50 procent af kædens omsætning inden for fødevarer. Det betyder en fordobling af det økosalg, som kæden har i dag.
Det er et af målene i Irmas nye økologiske vision, der lanceres i forlængelse af Coops samlede plan, som vi beskrev her på detailfolk.dk i går.
LÆS OGSÅ: Coop sænker priserne på økologi med 1 milliard
- Vi har sammen med Økologisk Landsforening sat os et meget ambitiøst mål, hvor vi vil sætte nye standarder for økologien i Danmark. Det har vi gjort, fordi vi ved, at det er vigtigt for vore kunder, siger kædedirektør i Irma, Jesper Uggerhøj, i en udtalelse.
Har ændret lysreklame
I anledning af visionen har Irma ændret den kendte lysreklame ved søerne i København, så der nu indgår et Ø i logoet. Samtidig lægger Irma-hønen nu økologiske æg.
For at nå målet om et større salg af økologiske varer, vil Irma i 2015 udvide udvalget inden for økologi med 250 nye varer. Dermed vil man ved udgangen af året, have flere end 1.400 økologiske varer i det faste sortiment. Blandt nyhederne er introduktion af en helt ny vareserie, ”Irmas økologiske hverdag”, hvor priserne på et udvalg af basisvarer reduceres med mellem 10 og 25 procent.
Derudover vil Irma forsøge af nå målet med blandt andet en bedre uddannelse af medarbejdere, ligesom kæden også vil samarbejde med Økologisk Landsforening om udvikling af nye leverandører og helt nye varer.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter