Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Ny netbutik får 75 pct af salget fra Facebook

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 18 December 2012 kl. 07:30

Markedsføringsvejen ind på det danske marked har været Facebook. Det er billigt, og det virker, fortæller direktør for online skønhedsbutik.

Cocopanda.dk er norsk ejet. Siden midten af august har den online kosmetikforhandler dog sat et solidt præg på det danske marked. Udelukkende via Facebook. 

Cocopanda bruger det sociale medie både som forum og salgskanal og oplyser til Markedsføring, at 75 procent af virksomhedens omsætning kommer via Facebook.

Når ud til en million via Facebook

- Når vi eksempelvis poster et nyt produkt, kommer med et tilbud eller laver en omtale, så når vi ved hjælp af Facebooks algoritme ud til helt op imod en million potentielle kunder alt afhængig af hvilken kampagne, vi vælger at køre. Og indtil videre kan vi i hvert fald se, at det virker, siger Caspar Neergaard, der er EU-director hos Cocopanda.dk.

LÆS OGSÅ: Endnu en kosmetikudfordrer melder sig på banen i Danmark

Da netbutikken startede sin fanside på Facebook i august, var det med 82 likes fra venner og bekendte. Kørt før Cocopanda.dk's officielle åbning 13. september, havde Facebooksiden over 30.000 likes. I dag er siden tæt på 70.000 likes.

(Markedsføring)



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD