Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Facebook får butikker til at teste ny funktion

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 10 October 2012 kl. 06:40

Flere amerikanske butikskæder skal hjælpe Facebook med at teste en ny "ønske"-funktion på det sociale medie.

En ny knap på Facebook skal få forbrugerne til at tjekke af og lave lister med, hvilke produkter de ønsker sig.

Den amerikanske mediegigant vil have en række udvalgte butikker til at teste den nye funktion, skriver Reuters.

Facebook arbejder sammen med blandt andet Victoria's Secret og Pottery Barn.

 - Det bliver muligt for folk at engagere sig med disse kollektioner og dele de ting, de er interesserede i, med deres venner. Folk kan klikke gennem produkterne og købe dem direkte fra Facebook, skriver Facebook ifølge Reuters i en udtalelse.

På vej ind i e-handel?

Den nye funktion er en såkaldt "Want"-knap, der giver Facebook-brugerne mulighed for at tilkendegive, når de falder over et produkt, de godt kunne tænke sig.

Med den nye funktion kan Facebook ifølge Reuters være på vej ind i e-handel, selvom virksomheden afviser, at den vil tage gebyr, når en bruger køber et produkt via Facebook.

Den nye funktion vil gradvist blive tilbudt til samtlige amerikanske brugere.

Facebook har en milliard brugere på verdensplan. Der er omkring tre millioner aktive Facebook-brugere i Danmark. 70 procent af dem logger dagligt på deres profil.

(Reuters)



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD