Facebook undersøger hvad du køber i butikkerne
For at bevise sit værd som en attraktiv markedsplads for annoncører, vil facebook vise sine kunder, at reklamerne på det sociale medie får brugerne til at købe varerne.
Turen fra reklamen på facebook og hen til butikken bliver der holdt skarpt øje med. For at højne sin værdi som virtuelt markedsføringsunivers har Facebook indgået et samarbejde med Datalogix, der kan sammenligne data for, hvem der køber produkterne efter at have set en reklame på facebook.
Det skriver Financial Times.
- Vi blev ved med at høre (fra annoncører, red.), at vi var nødt til at presse yderligere på og hjælpe dem med at blive bedre til deres job, siger Brad Smallwood, Facebook’s chef for måleenheder og indsigt i brugernes adfærd til Financial times.
Alt bliver registreret
Avisen skriver, at Datalogix har data fra omkring 70 millioner amerikanske husholdninger - primært fra kundekort og programmer fra flere end 1000 detailkæder.
Ved at sammenligne emailadresser eller lignende information fra kundekartoteker og facebookbrugere, der er blevet vist reklamerne, kan de altså påvise en sammenhæng - hvis en facebookbruger køber en vare efter at have set annoncen på nettet.
Efter at have målt 45 reklamekampagner, siger Brad Smallwood til Financial Times, at kunden i 70 procent af tilfældene får 3 dollars igen per dollar brugt på annoncering på facebook.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter