Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Facebook undersøger hvad du køber i butikkerne

Foto: detailfolk.dk



Monday den 24 September 2012 kl. 11:25 af: Mette winkler

For at bevise sit værd som en attraktiv markedsplads for annoncører, vil facebook vise sine kunder, at reklamerne på det sociale medie får brugerne til at købe varerne.

Turen fra reklamen på facebook og hen til butikken bliver der holdt skarpt øje med. For at højne sin værdi som virtuelt markedsføringsunivers har Facebook indgået et samarbejde med Datalogix, der kan sammenligne data for, hvem der køber produkterne efter at have set en reklame på facebook.

Det skriver Financial Times.

- Vi blev ved med at høre (fra annoncører, red.), at vi var nødt til at presse yderligere på og hjælpe dem med at blive bedre til deres job, siger Brad Smallwood, Facebook’s chef for måleenheder og indsigt i brugernes adfærd til Financial times.

Alt bliver registreret

Avisen skriver, at Datalogix har data fra omkring 70 millioner amerikanske husholdninger - primært fra kundekort og programmer fra flere end 1000 detailkæder.

Ved at sammenligne emailadresser eller lignende information fra kundekartoteker og facebookbrugere, der er blevet vist reklamerne, kan de altså påvise en sammenhæng - hvis en facebookbruger køber en vare efter at have set annoncen på nettet. 

Efter at have målt 45 reklamekampagner, siger Brad Smallwood til Financial Times, at kunden i 70 procent af tilfældene får 3 dollars igen per dollar brugt på annoncering på facebook.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD