Både unge og ældre handler via Facebook
Unge og ældre agerer overraskende ens på Facebook, og alle aldre lader til at blive lokket af produktannoncer på det sociale medie. Det er en af konklusionerne i ny e-handelsanalyse.
Uanset alder er der stort ensartethed i brugernes adfærd på Facebook. Det viser Dansk e-handelsanalyse, som i 2. kvartal 2012 har sat fokus på danskernes tilstedeværelse på sociale medier og aktivitet på Facebook.
27 procent af de unge under 25 år svarer således ja til at have klikket på en produktannonce på Facebook inden for den seneste måned. Det samme gør næsten lige så mange par og singler uden børn (25-50 år) og personer mellem 51 og 64 år.
- Det er interessant, at forskellene i danskernes netvaner - også e-handel - ikke følger alder. De aktive på nettet bruger så at sige hele paletten, og fra analysen ved vi også, at det er børnefamilier og dem over 50 år, der bruger mest på e-handel, siger Annette Falberg, adm. direktør i FDIH, i en pressemeddelelse.
Dansk e-handelsanalyse bekræfter Facebooks dominerende stilling blandt de sociale medier - 92 procent af de unge under 25 år svarer, at de har en profil, og kun i gruppen over 64 år er det mindre end halvdelen 46 procent., der ikke er på Facebook.
Resultaterne viser også, at de mest aktive på sociale medier oftere køber varer og serviceydelser online - 3-4 gange eller mere pr. måned - end personer, som ikke er så aktive på de sociale medier- typisk 1-2 køb pr. måned.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter