Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Både unge og ældre handler via Facebook

Foto: detailfolk.dk



Monday den 6 August 2012 kl. 06:30 af: Steffen Moses

Unge og ældre agerer overraskende ens på Facebook, og alle aldre lader til at blive lokket af produktannoncer på det sociale medie. Det er en af konklusionerne i ny e-handelsanalyse.

Uanset alder er der stort ensartethed i brugernes adfærd på Facebook. Det viser Dansk e-handelsanalyse, som i 2. kvartal 2012 har sat fokus på danskernes tilstedeværelse på sociale medier og aktivitet på Facebook.

27 procent af de unge under 25 år svarer således ja til at have klikket på en produktannonce på Facebook inden for den seneste måned. Det samme gør næsten lige så mange par og singler uden børn (25-50 år) og personer mellem 51 og 64 år.

- Det er interessant, at forskellene i danskernes netvaner - også e-handel - ikke følger alder. De aktive på nettet bruger så at sige hele paletten, og fra analysen ved vi også, at det er børnefamilier og dem over 50 år, der bruger mest på e-handel, siger Annette Falberg, adm. direktør i FDIH, i en pressemeddelelse.

Dansk e-handelsanalyse bekræfter Facebooks dominerende stilling blandt de sociale medier - 92 procent af de unge under 25 år svarer, at de har en profil, og kun i gruppen over 64 år er det mindre end halvdelen 46 procent., der ikke er på Facebook.

Resultaterne viser også, at de mest aktive på sociale medier oftere køber varer og serviceydelser online - 3-4 gange eller mere pr. måned - end personer, som ikke er så aktive på de sociale medier- typisk 1-2 køb pr. måned.



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD