Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Endnu en kosmetikudfordrer melder sig på banen i Danmark

Foto: detailfolk.dk



Fakta

Cocopanda.dk er ejet af den norske koncern Netthandelen Holding.

Koncernen beskæftiger sig udelukkende med salg af produkter online, og er en af Norges største.

Blivakker er en af de største spillere på onlinemarkedet i Norge inden for hårpleje, hudpleje, kosmetik og parfume, og virksomheden omsætter således for ca. 100 mio. kr. om året i Norge.

Koncernen består i dag af ca. 100 medarbejdere og Cocopanda.dk er startskuddet på koncernens satsning uden for Norge.

 

Wednesday den 7 November 2012 kl. 10:17 af: Mette Winkler

En norsk kosmetikgigant indtager det danske marked som det første i en europæisk satsning. Kundeservice og et bredt sortiment er nordmændenes opskrift på succes - på nettet.

Franske Sephora åbnede i Illum i København i maj og i Fields i september. Nu melder den norske koncern Netthandelen Holding sig på banen med kosmetik og hudplejeprodukter til de danske skønhedsdronninger.

Kampen om kunderne kommer ikke til at foregå hverken på strøget eller i Ørestaden, men på den virtuelle markedsplads. Samtlige produkter bliver solgt over nettet via hjemmesiden Cocopanda.dk.

LÆS OGSÅ: Matas: Klubkunder handler oftere og mere hos os

Vil være de bedste på nettet

De norske bagmænd har et klart defineret mål om at blive blandt de største og bedste inden for hårpleje-, hudpleje-, kosmetik- og parfumeprodukter på nettet.

- Cocopanda.dk har allerede fået en fantastisk start på det danske marked. Vi kan prale af, at have et af de bredeste sortimenter på markedet med mere end 150 af de mest populære brands. Produkter, der henvender sig mest til kvinder og kun lidt til mænd, og som bl.a. tæller populære brands som Dermalogica, Md formulations, Redken, Estée Lauder og Marc Jacobs, fortæller direktør Casper Neergaard.

Sætter kundeservice i fokus

Selv om der er tale om en netbutik, er der stadig stort fokus på kundeservice. Ekspedienterne kan af gode grunde ikke stå ansigt til ansigt med kunderne, men de vil være tilgængelige på både, chat, telefon og email.

- Forklaringen på Cocopanda.dk´s massive succes er et bredt sortiment, konkurrencedygtige priser og høj grad af god kundeservice, hvor vi tilbyder at servicere kunderne på chat, telefon, mail og via vores eget system, siger Caspar Neergaard.

På Facebook har virksomheden over 63.000 likes, Caspar Neergaard skriver i en kommentar til lanceringen på det danske marked, at de positive tendenser afspejles i regnskaberne, dog uden at ville gå i detaljer med tallene.

Netthandelen Holding står bag nethandelsbutikkerne blivakker.no, netthandelen.no, gitarhuset.no, Brandsdalofnorway.no og omsætter årligt for en halv milliard kroner. 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD