Endnu en kosmetikudfordrer melder sig på banen i Danmark
Fakta
Cocopanda.dk er ejet af den norske koncern Netthandelen Holding.
Koncernen beskæftiger sig udelukkende med salg af produkter online, og er en af Norges største.
Blivakker er en af de største spillere på onlinemarkedet i Norge inden for hårpleje, hudpleje, kosmetik og parfume, og virksomheden omsætter således for ca. 100 mio. kr. om året i Norge.
Koncernen består i dag af ca. 100 medarbejdere og Cocopanda.dk er startskuddet på koncernens satsning uden for Norge.
En norsk kosmetikgigant indtager det danske marked som det første i en europæisk satsning. Kundeservice og et bredt sortiment er nordmændenes opskrift på succes - på nettet.
Franske Sephora åbnede i Illum i København i maj og i Fields i september. Nu melder den norske koncern Netthandelen Holding sig på banen med kosmetik og hudplejeprodukter til de danske skønhedsdronninger.
Kampen om kunderne kommer ikke til at foregå hverken på strøget eller i Ørestaden, men på den virtuelle markedsplads. Samtlige produkter bliver solgt over nettet via hjemmesiden Cocopanda.dk.
LÆS OGSÅ: Matas: Klubkunder handler oftere og mere hos os
Vil være de bedste på nettet
De norske bagmænd har et klart defineret mål om at blive blandt de største og bedste inden for hårpleje-, hudpleje-, kosmetik- og parfumeprodukter på nettet.
- Cocopanda.dk har allerede fået en fantastisk start på det danske marked. Vi kan prale af, at have et af de bredeste sortimenter på markedet med mere end 150 af de mest populære brands. Produkter, der henvender sig mest til kvinder og kun lidt til mænd, og som bl.a. tæller populære brands som Dermalogica, Md formulations, Redken, Estée Lauder og Marc Jacobs, fortæller direktør Casper Neergaard.
Sætter kundeservice i fokus
Selv om der er tale om en netbutik, er der stadig stort fokus på kundeservice. Ekspedienterne kan af gode grunde ikke stå ansigt til ansigt med kunderne, men de vil være tilgængelige på både, chat, telefon og email.
- Forklaringen på Cocopanda.dk´s massive succes er et bredt sortiment, konkurrencedygtige priser og høj grad af god kundeservice, hvor vi tilbyder at servicere kunderne på chat, telefon, mail og via vores eget system, siger Caspar Neergaard.
På Facebook har virksomheden over 63.000 likes, Caspar Neergaard skriver i en kommentar til lanceringen på det danske marked, at de positive tendenser afspejles i regnskaberne, dog uden at ville gå i detaljer med tallene.
Netthandelen Holding står bag nethandelsbutikkerne blivakker.no, netthandelen.no, gitarhuset.no, Brandsdalofnorway.no og omsætter årligt for en halv milliard kroner.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter