Ny Irma-flagskibsbutik skal sætte fokus på danske fødevarer
I samarbejde med Landbrug & Fødevarer åbner Irma i år en ny flagskibsbutik i København, der sætter danske fødevarer i centrum.
En 600 kvadratmeter stor Irma-flagskibsbutik i Axelborg-bygningen i København skal være ambassade og laboratorium for sæsonens danske fødevarer.
Det fortæller kædedirektør Jesper Uggerhøj til Berlingske Business.
I butikken får mindre fødevareproducenter mulighed for at vise deres varer frem, mens man også vil se en separat ostebutik efter britisk forbillede, skriver avisen. Åbningen sker i samarbejde med organisationen Landbrug & Fødevarer, der ser frem til, at de danske fødevareproducenter kan vise deres værd direkte over for kunderne. Det siger adm. direktør Søren Gade til avisen. Efter planen skal den nye butik stå klar til august.
Irma skal vise vejen
Den nye satsning falder godt i tråd med Jesper Uggerhøjs visioner om, at Irma skal være rugekasse for fremtidens dagligvarer, som den adm. direktør fortalte i et interview med detailfolk.dk i januar.
Her lagde han stor vægt på, at Irma har en helt særlig rolle på det danske dagligvaremarked.
- Vi skal være dem, der kommer med det nye og innovative. Vi er en form for rugekasse. Vi kommer med noget nyt, som resten af dagligvarehandlen tager til sig efter nogle år. Vi er starten af fødekæden på nye varer, og vi accepterer, at vi har den rolle, sagde Jesper Uggerhøj dengang til detailfolk.dk.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter