Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Irma-topchefens vej til det første købmandsjob

Foto: detailfolk.dk



Irma-topchefens vej til det første købmandsjob
Foto: Irma
Thursday den 16 January 2014 kl. 05:20 af: Freja Thorbech

Kvalitet og kundefokus definerer Irma, mener kædedirektør Jesper Uggerhøj, der i dette portræt ser tilbage på sin første tid i chefstolen.

Den gennemsnitlige Irma-medarbejder har 15 års anciennitet, så der er et stykke vej op til gennemsnittet for kædedirektør Jesper Uggerhøj, der netop har rundet det første halvandet år som topchef for den danske dagligvarekæde.

Detailfolk.dk har mødt ham til en snak om netop den første tid på posten i en af landets ældste og mest traditionsrige dagligvarekæder. Han har sat os stævne på café, og over en cappuccino fortæller Irma-direktøren om sin vej til jobbet hos det hæderkronede Irma og om sine oplevelser det første halvandet år som øverste chef.

LÆS OGSÅ: Irma-topchef: "Led, som du selv vil ledes"

Fra Frederikshavn til Saudi Arabien

At Jesper Uggerhøj skulle blive direktør i en detailkæde var ikke noget, der umiddelbart lå i kortene. Den 43-årige direktør startede sin karriere som elev i det daværende MD Foods, det vi i dag kender som Arla, efter at have færdiggjort sin uddannelse på Frederikshavn Handelsskole.

Fødebyen Frederikshavn blev i forbindelse med jobbet hos MD Foods skiftet ud med først København, så Saudi Arabien og sidenhen Grækenland med stillinger som blandt andet eksportchef og salgs- og marketingschef. Efter 11 år i det danske andelsmejeriselskab takkede Jesper Uggerhøj ja til en stilling i England hos virksomheden Jamo, der producerer forbrugerelektronik. Her blev han chef for den engelske afdeling af et datterselskab.

Efter tre år gik turen igen hjem til Danmark, hvor han var hos Toms, Løgismose og sidst som adm. direktør i Premier Is, inden han i 2012 kom til Irma.

- Det er noget helt andet. Jeg har jo ikke været købmand før, siger Jesper Uggerhøj til detailfolk.dk om skiftet til detailbranchen.

Alligevel er han ikke i tvivl om, at når nu det skulle være detail, så var Irma den rigtige kæde for ham.

- Jeg har beskæftiget mig meget med og interesserer mig meget for fødevarer og fødevarekvalitet, og jeg synes, at den eneste kæde, der har holdt fanen højt for kvalitet, er Irma. Og det har de gjort på en flot og ansvarlig måde. De har, hvad man kan kalde en ”kvalitet før afsætning”-mentalitet, og det kan jeg godt lide, forklarer Jesper Uggerhøj om sit valg.

Han mener, at han med sin baggrund i fødevarebranchen kan være med til at tilføre Irma noget ekstra fremadrettet.

- Jeg har tidligere arbejdet meget med varerne og været med til at udvikle og differentiere dem. Og det er et af de kald, som jeg kan se, at Irma har i fremtiden. Vi skal arbejde endnu mere med at differentiere vores sortiment. Det kan jeg være med til at skabe nogle rammer for, så vi bliver endnu bedre til det og på den måde kan udvikle den del af forretningen yderligere, forklarer han.

(Artiklen fortsætter på næste side)


Forrige side 1 2 Næste side

Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD