Kendt fødevaremærke får ny direktør
Produkter med Fairtrade-mærket solgte sidste år for mere end 1 milliard kroner i dansk detailhandel. Nu får ordningen ny direktør.
Fairtrade-mærket har fået ny direktør i Danmark. Det skriver Fairtrade-mærket i en pressemeddelelse.
Den nye direktør er Camilla Erika Lerberg, 46 år. Hun tiltrådte i januar og kommer fra en stilling i Red Barnet, hvor hun har haft ansvar for kommercielle partnerskaber og CSR.
Sidste år blev der solgt produkter, som var Fairtrade-mærkede, for mere end 1 milliard kroner i Danmark. På det danske marked findes der i alt 1.400 Fairtrade-mærkede produkter.
Detailhandlen skal inddrages mere
En af Camilla Erika Lerbergs opgaver bliver at gøre flere forbrugere opmærksomme på den forskel, de kan være med til at gøre ved at købe Fairtrade-mærkede produkter.
- Vi kan kun øge danskernes bevidsthed om Fairtrade-mærket, hvis detailhandlen er med. Derfor skal vi også blive bedre til at gøre købmændene opmærksomme på, at de med Fairtrade-mærkede produkter både kan opnå nye kundegrupper, tjene penge og sætte et utal af flueben i deres CSR-strategi, siger Camilla Erika Lerberg.
Fairtrade-mærkets mål er at forbedre arbejds- og levevilkårene for bønder og arbejdere. Derudover er målet at sikre bæredygtige dyrkningsmetoder i Afrika, Asien og Syd- og Mellemamerika.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter