Bilka vinder international CSR-pris
Bilka har vundet en international pris for en fundraisingkampagne, hvor kædens egne ansatte blev brugt som ambassadører.
Bilka kan nu glæde sig over sammen med Folkekirkens Nødhjælp at have vundet en pris ved Global Awards 2014.
I kategorien 'Innovative Fundraising Campaign' vandt Folkekirkens Nødhjælp og den danske supermarkedskæde foran konkurrenter fra Australien og Vietnam.
Det er kampagnen 'Giv en livline til Malawi’, der sikrede Bilka prisen og her var det især kædens brug af de ansatte som ambassadører for indsamlingen, der ledte til førstepladse, ligesom Bilka også har engageret både leverandører og kunder i indsamlingen.
- Det har været et fantastisk redskab i kommunikationen med kunder, medarbejdere og leverandører, hvilken formodentlig også er grunden til, at samarbejdet nu også har fået international bevågenhed. Vi glæder os til at udforske nye tiltag sammen, siger Morten Wagner, varehuschef Bilka Odense og ansvarlig for Bilkas samarbejde om samfundsansvar, i en udtalelse.
Ikke første pris
Malawi-projektet har givet tusindvis af kvinder i Malawi adgang til ordentlige sundhedscentre og god ernæring.
- Resultaterne af Malawi-projektet er helt fantastiske, og at Bilka, Folkekirkens Nødhjælp og ikke mindst Bilkas kunder nu får anerkendelse for det, er jeg utrolig glad for, siger Helene Regnell, der er CSR-chef i Dansk Supermarked, som Bilka er en del af.
Det er ikke første gang, at Bilka vinder en pris for Malawi-kampagnen, der har kørt siden 2013. Sidste år vandt projektet også en pris ved Fundraiserprisen 2013.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter