Bilka vinder CSR pris
Bilka vinder en pris på baggrund af en CSR-satsning, som kæden lavede sammen med Folkekirkens Nødhjælp tidligere på året.
Bilka kan nu glæde sig over at have vundet en pris til Fundraiserprisen 2013.
Supermarkedskæden vandt sammen med Folkekirkens Nødhjælp i kategorien Bedste Fundraising-kampagne med indsamlingsprojektet ”Giv en livline til Malawi", skriver Dansk Supermarked i en pressemeddelelse.
Juryens begrundelse lød:
- Det er et flot CSR samarbejde, som formår det alle, der gerne vil arbejde med erhvervslivet, drømmer om. Der sker en aktiv involvering fra hele virksomheden. Der bliver fulgt op og udviklet efterhånden som man ser, samarbejdet kan bære det. Det er et signifikant beløb, der indsamles.
Glad for opbakning
Hos Bilka var der stor glæde efter prisoverrækkelsen.
- Da vi blev udråbt som vindere af prisen, blev jeg naturligvis rigtig glad. Jeg er stolt over, at Bilka har valgt at bruge ressourcer på humanitært arbejde. Men jeg er om muligt endnu mere stolt over, at vores kunder, medarbejdere og leverandører bakker så flot op om vores initiativ, siger Bilka marketingsdirektør, Thorbjørn Sejer Jensen, der tog imod prisen.
Fundraiserprisen bliver uddelt af ISOBRO, Indsamlingsorganisationernes brancheorganisation. Prisen skal inspirere og motivere fundraisere i deres arbejde og sikre etisk og moralsk fundraising i fremtiden.
Dansk Supermarked har for nyligt bekendtgjort, at man udvider samarbejdet med Folkekirkens Nødhjælp. For tiden samler detailgiganten derfor ind til ofrene i Syrien i kæderne Føtex, Salling og Bilka.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter