Tøjgigant i kæmpe CSR-satsning
En populær tøjkæde vil i de næste par år fokusere massivt på deres miljøstrategi og har derfor indgået et samarbejde med WWF.
H&M har netop indgået en aftale om et 3-årigt partnerskab med Verdensnaturfonden WWF. I samarbejde med WWF har H&M udarbejdet en omfattende strategi for udnyttelsen af vand i produktionen, som skal indføres i år. På denne måde håber H&M på at kunne spare på vandet og dermed beskytte de globale vandressourcer.
Det skriver virksomheden i en meddelelse.
- Vand er en nøgleressource for H&M, og vi vil sikre, at vand bliver brugt på en ansvarlig måde gennem hele vores værdikæde, siger Karl-Johan Persson, den administrerende direktør for H&M, i en kommentar til tiltaget.
Alle medarbejdere skal tænke bæredygtigt
Den nye strategi er udviklet på baggrund af en evaluering af H&M’s nuværende indsats og udfordringer i forhold til vandforbrug. Den indebærer blandt andet at alle medarbejdere fra produktion til salg skal inddrages.
Designere og indkøbere skal undervises i, hvordan produktionen af råmaterialer påvirker vandressourcer for at højne bevidstheden om, hvordan man forbruger vand på en bæredygtig måde. Også kunderne skal opfordres til at tage det ”grønneste” valg.
H&M er ikke de eneste, som er begyndt at sætte fokus på grønne løsninger. Den danske herretøjskæde Jack and Jones er begyndt at benytte nye metoder til at forarbejde jeans som et alternativ til stonewash, hvor der nemt kan bruges 53 liter vand til et enkelt par jeans.
De nye metoder medfører en vandbesparelse på 60 procent.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter