Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ny digital fødevaremarkedsplads ser dagens lys

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 1 October 2014 kl. 10:44 af: Freja Thorbech

En ny online markedsplads skal forene producenter og indkøbere i fødevarebranchen. Coop og Dansk Supermarked er allerede klar som brugere.

I dag går en ny online fødevareplatform i luften.

Fooducer heddder den nye digitale markedsplads, og planen er, at den skal forene både små og store danske fødevareproducenter med alle typer indkøbere. 

Platformen er for producenterne en helt ny mulighed for at markedsføre og afsætte varer i et krydsfelt, der forener dem med alle aftagere af fødevarer både restauranter, storkøkkener, grossister og detailhandlen.

- Vores mål med fooducer at skabe grundlag for at kunne præsentere alle Danmarks fødevareproducenter på én digital afsætningsplatform med alle de informationer, det kræver for at kunne handle sammen. Responsen er overvældende positiv, så vi var sikret stor opbakning til at formidle gode fødevarer på en let og fordelagtig måde for både producent og køber via én kanal, siger den ene stifter Fie Hansen-Hoeck, der gennem 25 år har arbejdet i detailhandlen som blandt andet adm. direktør for ISO Supermarked og underdirektør i Netto.

Dagligvaregiganter er allerede klar som brugere

Coop, Dansk Supermarked, Dagrofa, Catering Engros, Dansk Industri, Landbrug & Fødevarer er allerede klar som brugere.
 
- Da jeg hørte om fooducer-konceptet, blev jeg meget begejstret, for det er præcis den type markedsplads, som vi har efterspurgt. Vi kan få et billede af, hvad producenterne har her og nu og på den måde agere hurtigt, siger Jens Visholm, der er indkøbsdirektør i Coop Danmark, i en udtalelse.

Også hos Dansk Supermarked ser man potentiale i den nye platform.

- Vi er glade for, at der med fooducer nu er udsigt til, at det bliver lettere for vores indkøbere at søge nye leverandører og nye varer, samtidig med at det kan lette arbejdet for de små og mellemstore leverandører, siger indkøbsdirektør, Jeppe Dahl Jeppesen.

Udover Fie Hansen-Hoeck er også Sanne Fehmerling Kristiansen partner i projektet. Hun har 12 års producent-baggrund som grundlægger af svenske Il Panificio.

LÆS OGSÅ: Nyt koncept vil sælge lokale fødevarer online



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD