Ny digital fødevaremarkedsplads ser dagens lys
En ny online markedsplads skal forene producenter og indkøbere i fødevarebranchen. Coop og Dansk Supermarked er allerede klar som brugere.
I dag går en ny online fødevareplatform i luften.
Fooducer heddder den nye digitale markedsplads, og planen er, at den skal forene både små og store danske fødevareproducenter med alle typer indkøbere.
Platformen er for producenterne en helt ny mulighed for at markedsføre og afsætte varer i et krydsfelt, der forener dem med alle aftagere af fødevarer både restauranter, storkøkkener, grossister og detailhandlen.
- Vores mål med fooducer at skabe grundlag for at kunne præsentere alle Danmarks fødevareproducenter på én digital afsætningsplatform med alle de informationer, det kræver for at kunne handle sammen. Responsen er overvældende positiv, så vi var sikret stor opbakning til at formidle gode fødevarer på en let og fordelagtig måde for både producent og køber via én kanal, siger den ene stifter Fie Hansen-Hoeck, der gennem 25 år har arbejdet i detailhandlen som blandt andet adm. direktør for ISO Supermarked og underdirektør i Netto.
Dagligvaregiganter er allerede klar som brugere
Coop, Dansk Supermarked, Dagrofa, Catering Engros, Dansk Industri, Landbrug & Fødevarer er allerede klar som brugere.
- Da jeg hørte om fooducer-konceptet, blev jeg meget begejstret, for det er præcis den type markedsplads, som vi har efterspurgt. Vi kan få et billede af, hvad producenterne har her og nu og på den måde agere hurtigt, siger Jens Visholm, der er indkøbsdirektør i Coop Danmark, i en udtalelse.
Også hos Dansk Supermarked ser man potentiale i den nye platform.
- Vi er glade for, at der med fooducer nu er udsigt til, at det bliver lettere for vores indkøbere at søge nye leverandører og nye varer, samtidig med at det kan lette arbejdet for de små og mellemstore leverandører, siger indkøbsdirektør, Jeppe Dahl Jeppesen.
Udover Fie Hansen-Hoeck er også Sanne Fehmerling Kristiansen partner i projektet. Hun har 12 års producent-baggrund som grundlægger af svenske Il Panificio.
LÆS OGSÅ: Nyt koncept vil sælge lokale fødevarer online
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter