Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Ny detailkæde skal konkurrere på kvalitet

Foto: detailfolk.dk



Friday den 5 September 2014 kl. 09:54

Ifølge to detailhandelseksperter, skal den nye dagligvarekæde Meny, ikke konkurrere med discountkæderne, men med de traditionelle supermarkeder.

De danske forbrugere skal vænne sig til en helt ny butikskæde, da selskabet bag Superbest og Eurospar har besluttet at lukke kæderne og skabe en helt ny kæde med navnet Meny.

Der er dog ikke umiddelbart lagt op til lavere priser, da Meny-kæden først og fremmest vil tage kampen op med de traditionelle supermarkeder.

Det vurderer to eksperter inden for detailbranchen, efter at den norske ejer af de to kæder, har besluttet at lancere et nyt butikskoncept for at sikre fremtiden på det danske marked.

De fleste butikker vil skifte navn til Meny, mens nogle formentlig vil blive omdannet til Kiwi, som Dagrofa også ejer.

- Forbrugerne skal til at vænne sig til et nyt kædenavn. Meny er et norsk koncept, som er fuldstændig ukendt i Danmark. Det bliver spændende at se, hvordan det bliver taget imod, siger Flemming Birch, der har sit eget rådgivningsfirma inden for detailbranchen.

- Meny er ikke en discountkæde, der skal konkurrere prisen. Det er en kæde, der skal konkurrere med Føtex, Kvickly og Superbrugsen, så den skal kunne nogle andre ting, siger han.

Flemming Birch peger på et stort sortiment, friskhed og gode kvalitetsvarer. Han vurderer derudover, at de danske forbrugere måske kan vente mere ensartede butikker i Meny-kæden.

- Du har ikke altid vist, hvad du gik ind til, når du trådte ind i en butik, hvor der stod Superbest hen over døren, hvorimod man godt ved, hvad der venter inde i Føtex. Jeg går ud fra, at det er noget af det, som skal ensrettes mere nu, siger Flemming Birch.

- Men der er ikke noget nyt i, at en kæde skifter navn. Superbest har haft rigtig mange navne gennem tiden, så jeg tror hurtigt, at, at forbrugerne vænner sig til et nyt navn, siger han.

Bruno Christensen, der også lever af at rådgive detailbranchen, vurderer, at ændringerne for forbrugerne vil være til at overse.

- Der er nogle butikker, som skifter facade. Det kan være, at der kommer nogle enkelte nye produkter, men ellers er der ikke de store ændringer i vente for forbrugerne, siger han.

/ritzau/

LÆS OGSÅ: SuperBest skifter navn og lancerer nyt koncept



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD